Gå til innhold

Meniskskade??


leles

Anbefalte innlegg

jeg har spilt fotball i over 10 år og har nå vondt og smerter i knærne. kjenner smerter spesielt under og etter løping/ aktivitet. mitt høyre kne sviktet to gangeri løpet av et minutt, hvor jeg falt på gulvet. enkelte ganger føles det også som om at det høyre kne "glipper" når jeg står. det er en lett hevelse på høyre kne men har ingen dagligdagse problemer.

jeg lurer på hva osm er galt med kneet. efventulet meniskskade?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei!

Jeg vil anbefale at du tar tak i denne problemstillingen oig finner ut hva den skyldes og hva du kan gjøre for å bedre situasjonen. En lege vil kunne hjelpe deg å fastslå videre framgang. Jeg vil anta at dette er en belastningsrelatert plage, og du bør ikke tøye skaden med belastning som gir økende plager. Det kan forverre det hele.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som du beskriver det (ikke helt klart) mener jeg at du ikke har meniskskade, men bruskskade på bagsiden af knæskallen

Det er i sådanne tilfælde man kan se knæsvigt uden umiddelbar påviselig grund.

Smerterne sidder ireglen under knæskallen eller lige nedenunder.

kigger man et sådant knæ efter med en knækikkert ser man let bruskforandringerne.

Er man tilmed rød i knæet som ud tryk for at slimhinden forsøger at smøre knæet, får man lettere smerter.

Prøv evt. med NSAID via din læge, men tåler du dem ikke eller hjælper de ikke bør du evt. knækikkertundersøges.

mvh

bruun, ortopædkirurg,køge,Danmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...