Gå til innhold

Fyll og trening


Gjest jaudå

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har selv fått beskjed om at jeg like gjerne kan slutte å trene siden jeg fester for mye i helgene...

Har gjort det siden jeg var 17, og er nå 26. Har til tross for fyll omtrent hver helg (og i perioder enda oftere..), lagt på meg ca 40 kg, og jeg er ikke feit!

Så jeg tror nok det varierer. De fleste jeg kjenner som trener litt seriøst, drekker en del de også....

Er det ikke sånn at de som driver med idretter som krever eksplosiv styrke drikker mest av alle idrettsutøvere? Leste noe om det engang...

Leste i avisa under OL nå at de finske spydkasterne ikke klarte å holde seg til alkholforbudet deres, og sneik seg ut på en pub like utenfor deltakerlandsbyen bare for å få roa nærvene med noen øl....

Når toppidrettsutøvere holder på sånn (se myggen...) så burde vel ihvertfall vi vanlige mosjonister kunne ta oss en real kule engang iblant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

passe på å drikke og spise bra dagen etter! (klarer ikke det selv, men anbefaler det=)

Ett råd jeg prøver så godt jeg kan å følge, men det er nok dessverre ikke mulig for denna karen.....

Får heller satse på å spise mye mat de andre 5-6 dagene i uka!

Men noe jeg alltid klarer å få imeg dagen derpå er is! Masse is!!

Bedre enn ingenting ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei!

Fyll er ikke noe særlig med tanke på økning av styrke og utholdenhet. Men alkohol kan være prestasjonsfremmende innenfor en maksimal anstrengelse. Alkohol kan således benyttes som doping, og er også ulovlig i den sammenhengen. Årsakssammenhengen er ikke dokumentert, men det er nærliggende å tro at alkoholen bryter ned den anabole (positive nitrogenbalansen i cellene). Dermed blir testosteronets androgene virkning (innvirker på aggresjon, sexlyst og energi) det dominerende og rådende hormonet. Dette kan gi en økning av styrke og utholdenhet. Denne formøkende virkningen er framtredende etter 12-24 timer, avhengig av promille.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv fått beskjed om at jeg like gjerne kan slutte å trene siden jeg fester for mye i helgene...

Har gjort det siden jeg var 17, og er nå 26. Har til tross for fyll omtrent hver helg (og i perioder enda oftere..), lagt på meg ca 40 kg, og jeg er ikke feit!

Så jeg tror nok det varierer. De fleste jeg kjenner som trener litt seriøst, drekker en del de også....

Er det ikke sånn at de som driver med idretter som krever eksplosiv styrke drikker mest av alle idrettsutøvere? Leste noe om det engang...

Leste i avisa under OL nå at de finske spydkasterne ikke klarte å holde seg til alkholforbudet deres, og sneik seg ut på en pub like utenfor deltakerlandsbyen bare for å få roa nærvene med noen øl....

Når toppidrettsutøvere holder på sånn (se myggen...) så burde vel ihvertfall vi vanlige mosjonister kunne ta oss en real kule engang iblant!

Tør du ta denne testen?

http://www.nettdoktor.no/testdegselv/alkoholdrikker.asp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har tatt mange slike tester før jeg! Bare tull alle som en, får alltid beskjed om å søke hjelp, men jeg tror nok jeg er en ganske gjennomsnittlig student!

Svaret her var derimot ganske mildt iforhold til de jeg er vandt til i slike tester, og lød som følger!

"Dine alkoholvaner trenger temmelig sikkert å bli endret. Prøv å se på spørsmålene igjen. Hvis du har svart bekreftende på spørsmål 4, 5 eller 6, kan det tyde på at du er i ferd med å bli avhengig av alkohol - eller allerede har blitt det. Under alle omstendigheder vil det være lurt å gjøre noe med ditt alkoholforbruk - nå."

Jeg svarte ikke bekreftende på 4,5 eller 6!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett råd jeg prøver så godt jeg kan å følge, men det er nok dessverre ikke mulig for denna karen.....

Får heller satse på å spise mye mat de andre 5-6 dagene i uka!

Men noe jeg alltid klarer å få imeg dagen derpå er is! Masse is!!

Bedre enn ingenting ihvertfall :)

hehe, is ja...det går det mye i her også HVIS det er i frysern. Men ellers går det mye i chips og cola, + junk food dagen der på! hehe

Men serriøst, uten å ha 1-2 dager som jeg spiser hva jeg vil klarer jeg ikke ha 5-6 andre dager med strickt diett som jeg har nå...

Da går det skeis med en gang! Må ha ett mål, og helga er ett slags mål...hver uke=)

*Stikker finner min sjokolade proteinshake fra atheltic* ...ja, du veit akkurat hvordan den smaker!! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt mange slike tester før jeg! Bare tull alle som en, får alltid beskjed om å søke hjelp, men jeg tror nok jeg er en ganske gjennomsnittlig student!

Svaret her var derimot ganske mildt iforhold til de jeg er vandt til i slike tester, og lød som følger!

"Dine alkoholvaner trenger temmelig sikkert å bli endret. Prøv å se på spørsmålene igjen. Hvis du har svart bekreftende på spørsmål 4, 5 eller 6, kan det tyde på at du er i ferd med å bli avhengig av alkohol - eller allerede har blitt det. Under alle omstendigheder vil det være lurt å gjøre noe med ditt alkoholforbruk - nå."

Jeg svarte ikke bekreftende på 4,5 eller 6!

Fikk samme jeg og...Men jeg har ikke peiling på hvor mye 1 enhet med alkohol er.. ? Regner uanZ. med at jeg ikke trenger å senke verdien der hehe *skar'n først drekke så... sier nå jeg:)*

Hvor mye er 1 enhet a?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk samme jeg og...Men jeg har ikke peiling på hvor mye 1 enhet med alkohol er.. ? Regner uanZ. med at jeg ikke trenger å senke verdien der hehe *skar'n først drekke så... sier nå jeg:)*

Hvor mye er 1 enhet a?

Var litt itvil om det enhet greine selv, men jeg tror det er 1 øl, en drink, ett glass vin osv...

Enig, skal man drekke så skal man drekke!

Som du sier over her så nytter det ikke å være seriøs hele tiden. 5 dager med relativt sunn mat, eller ihvertfall NOK mat, for så å dytte i seg pizzaer, chips alkhol osv i helgene, gjør meg bare mer motivert...

Hadde aldri takla og trene om jeg skulle vært så seriøs at trening hadde gått utover sosialt liv, god mat osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...