Gå til innhold

Norges minst sexy dialekt?

Anbefalte innlegg

Nei, vi tenkte at vi skulle teste ut en ung herremann som hadde et innlegg på forum for seksualitet. Han skrøt av at han var en ekte casanova som kunne holde staven stiv i ca to timer, og tippet at han var guds gave til kvinnene.

:o)

Vær snill mot han da! :-)

Fortsetter under...

• Svar 83
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• BettyBlue

13

• musikeren

11

• grublings

6

• Line

5

Mest aktive i denne tråden

Nja, jeg synes vossa-dialekten er for jævlig, men den gir meg assosiasjoner til diverse heite damer, så usexy kan jeg vel ikke si at den er. Kari Traa er fra traktene deromkring for eksempel. Østfold-dialekta kanskje, kan ikke akkurat si jeg forbinder den med heite damer. Arendalsdialekta er heller ikke den samme etter Eia og Tuftes drømmeserie.

Tror vel egentlig jeg kunne ha vent meg til både det ene og det andre så lenge han som uttalte ordene hadde det som skulle til, jeg da. Og så kommer det jo veeeldig an på hva samtaleemnet er.. Men det er klart, er man fra Østfold så stiller man med et lite språklig handikapp, ja.

Men jeg vet hvilken jeg synes er MEST sexy, og det er Kristiansands! Det bløde språge' uttalt av en dyp baryton eller no' med smil og sol i røsten - ja takk! Æ'ndals er faktisk ikke så verst, det heller.. :o)

Også sånn Brimisk, tror jeg. Dersom jeg hadde skjønt noe, da.

Annonse

Tror vel egentlig jeg kunne ha vent meg til både det ene og det andre så lenge han som uttalte ordene hadde det som skulle til, jeg da. Og så kommer det jo veeeldig an på hva samtaleemnet er.. Men det er klart, er man fra Østfold så stiller man med et lite språklig handikapp, ja.

Men jeg vet hvilken jeg synes er MEST sexy, og det er Kristiansands! Det bløde språge' uttalt av en dyp baryton eller no' med smil og sol i røsten - ja takk! Æ'ndals er faktisk ikke så verst, det heller.. :o)

Også sånn Brimisk, tror jeg. Dersom jeg hadde skjønt noe, da.

"Er man fra østfold..."

Du burde presisere med at man også bør snakke den infernalske stygge dialekten...(noe jeg ikke gjør - selv om jeg bor i Fredrikstad)

Raymon har ødelagt mye...*sukk*...Det er ikke så veldig mange som snakker som han, men de fleste ikke-fredrikstadianske later til å tro det... :o)

Kjenner i grunnen veldig få som snakker utpreget østfolddialekt, jeg. Iallefall av den yngre generasjon.

mvh

Han er sunnmøring!

Så det så!!!!!

Ha en skjønn dag,selv om jeg snakker litte sånn romsdalsk/nordmøring

Ok!

Men uansett han har det mest motbydelige dialekten eg har hørt i hvertfall, men det finnes sikkert sunnmøringer med flott dialekt også !?

Ha en fin dag du også ! *s*

Mvh

"Er man fra østfold..."

Du burde presisere med at man også bør snakke den infernalske stygge dialekten...(noe jeg ikke gjør - selv om jeg bor i Fredrikstad)

Raymon har ødelagt mye...*sukk*...Det er ikke så veldig mange som snakker som han, men de fleste ikke-fredrikstadianske later til å tro det... :o)

Kjenner i grunnen veldig få som snakker utpreget østfolddialekt, jeg. Iallefall av den yngre generasjon.

mvh

Vi som liker mannfolka av den litt eldre garde, da..? ;o)

Jeg har bodd et år på Skjeberg og var aktiv i den lokale volleyballklubben der - og det er stor forskjell på "vanlig" østlandsk og østfoldsk, da! Selv om selvfølgelig Raymon tar den litt vel ut, men det kan jeg jo forsåvidt påstå at Eia og co gjorde med arendalsdialekten også, og den liker jeg fremdeles.. (de snakket forøvrig mer tvedestrandsk enn arendalsk, så er det sagt).

Men UANSETT så er som sagt ikke dialekten det kriteriet jeg velger partner, og senere livsledsager, ut fra!

Annonse

Gjest (ikke undertegnet)

Herregud samisk må da være det minst sexy det minner meg om finsk som er hardt og brutalt...Ja, bortsett fra Pirka da som fikk finnene til å fremstå noe mer sympatisk.

Finnamrksdialekt på en feit finnmarkring med rutete skjorte med rullingspakka stikkende opp fra brystlomma, olabukse med brett nede samt olajakke med skinnvest utapå...

trenger jeg å si noe mer bortsett fra fiskelukta som sikkert oser lang veg....

Gjest Hebbele

Herregud samisk må da være det minst sexy det minner meg om finsk som er hardt og brutalt...Ja, bortsett fra Pirka da som fikk finnene til å fremstå noe mer sympatisk.

Finnamrksdialekt på en feit finnmarkring med rutete skjorte med rullingspakka stikkende opp fra brystlomma, olabukse med brett nede samt olajakke med skinnvest utapå...

trenger jeg å si noe mer bortsett fra fiskelukta som sikkert oser lang veg....

Hvis vi ser bort fra dialekten så passet vel beskrivelsen bedre på en "østfollling"?

Bergensdialekt kunne jeg sikkert vent meg til med tid og stunder om jeg måtte det *s* Stavangerdialekt er det verre med tror jeg...

Ellers... Vossinger... de prater grusomt syns jeg ... omtrent som folk fra Skåne syns jeg...

Folk fra Voss går det jo an å forstå da, men det er verre med skånedialeekten!

At DU er en jævel til å prate trøndersk? Hehe..ja, det tror jeg på ;))

Jeg har noen års erfaring jeg også... ;)

Jeg er en jævel på dialekter skal jeg si deg! Jeg var for eksempel tre måneder i Harstad, og da snakka jeg flytende Harstadværing, ikke engang lokalbefolkninga klarte å høre at jeg egentlig var fra et heeelt annet sted. Og trøndersk er jo barnemat:-) Enkelt å etterligne. Dessuten så jeg jo på trønderbataljonen:-) Gi meg en måned på et hvilket som helst sted i Norge, og jeg skal klare å ta dialekta uten prob. Musikalitet og språkøre henger nemlig ofte sammen serru:-) Så skreiv jeg hovedfagsoppgave om dialekter også da.

Gjest eks-seljording

Jeg er en jævel på dialekter skal jeg si deg! Jeg var for eksempel tre måneder i Harstad, og da snakka jeg flytende Harstadværing, ikke engang lokalbefolkninga klarte å høre at jeg egentlig var fra et heeelt annet sted. Og trøndersk er jo barnemat:-) Enkelt å etterligne. Dessuten så jeg jo på trønderbataljonen:-) Gi meg en måned på et hvilket som helst sted i Norge, og jeg skal klare å ta dialekta uten prob. Musikalitet og språkøre henger nemlig ofte sammen serru:-) Så skreiv jeg hovedfagsoppgave om dialekter også da.

Har du vært i Seljord da?

Det som er minst sexy å høre på er uten tvil bergensk...det er ille!

Mens østlandsk og slik som dem snakker i Kristiansund er døds sexy!!!!!!

Kjenner du noen fra Kristiansund da?

Det ble en gang kåret til Norges styggeste dialekt.... Selv syns jeg den er litt sjarmerende. Minner meg om salt sjø, blest og fiskemat! Norges vakreste by!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...