Gå til innhold

Brystmuskler av pushups?


Gjest Spinkel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tror ikke du vil få høre "har du begynt å trene eller?" ved å bare trene pushups, dessverre... Kan styrke utholdenheten ved å trene pushups og øke antall reps. Men å bygge noe særlig volum blir verre. Da bør du innvistere i noen apparater, eller begynne på ett gym, som er det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Merkbart større"

Svaret er nok dessverre NEI!

javel da.

Men kan noen gi meg noen tips hva som er minimum treningsdose for å øke brystmusklene til sommeren med vektstang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

javel da.

Men kan noen gi meg noen tips hva som er minimum treningsdose for å øke brystmusklene til sommeren med vektstang?

Du er rett og slett i utgangspunktet feil ute og kjøre, om det bare er brystmusklen du på død og liv skal ha opp!

Det er mye bedre, ikke bare for kroppen i sin helhet, men også for brystmusklene og sette igang med ett treningsprogram som omfatter hele kroppen.

2-4 dager i uka bør holde lenge det, alt avhengig av hvor mye du har tid til å trene, og hvilke mål du har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten bør du ikke trene samme muskelgruppe hver dag! Da gir du ikke musklene tid til å vokse/ta seg inn igjen etter treninga.

Samme gjelder forøvrig magetrening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei!

Push ups er en fin øvelse for brystmusklene. Klarer du 50 armhevinger hver dag, vil det gi en viss økning av muskelmasse. Men for at du skal fortsette å vokse, må du progresivt øke belastningen. Mest effektivt er det hvis belastningen øker innenfor den enkelte repetisjon. Derfor vil jeg anbefale at du etterhvert prøver å løfte litt tyngre, bruk øvelser som benkpress, dips og flyes.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil få mere utholdbare muskler, men ikke noe synlig vekst(hvis ikke du bruker millimeterbånd og lupe).. Ta å få deg et medlemskap hos ett eller annet helsestudio og begynn å pump hvis du vil vokse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...