Gå til innhold

Til dere som søker særfradrag for spesielt store sykdomsutgifter-hjelp..

Anbefalte innlegg

Gjest Nullemor

Det jeg lurer på..-sender dere med kvitteringer og dokumentasjon på absolutt ALT?? Jeg har sum sumarium utgifter (lege/medisiner/måleutstyr og reise) på 17930; som ikke blir dekket av folketrygden, som jeg da selvfølgelig benytter selvangivelsen til. Herunder er masse små-kvitteringer, resepter med kvittering osv. Reise til/fra har vi jo ikke dokumentasjon på, men har her regnet standar km.godtgjørelse og bom-penger.

Dersom jeg skal sende med kopi av ALT dette, blir det hauger og lass. Er det nødvendig? Lurer på om jeg heller bare kan føre en oversikt over hva det dreier seg om og summen, og heller vente med dokumentasjon til de eventuelt spør etter det? Hva gjør dere?

Takker for svar!

Fortsetter under...

Legen sa til meg at jeg skulle skrive ned på et ark alt jeg brukte og sende ligningskontoret, så kunne jeg heller sende alle kvitteringene hvis de spesifikt ba om det. På arket kan du jo skrive ned beløp, dato, hva utgiften er brukt til.

Gjest (ikke undertegnet)

Legen sa til meg at jeg skulle skrive ned på et ark alt jeg brukte og sende ligningskontoret, så kunne jeg heller sende alle kvitteringene hvis de spesifikt ba om det. På arket kan du jo skrive ned beløp, dato, hva utgiften er brukt til.

Det forsøkte jeg i fjor og fikk standard fradrag på 8 820 kr fordi jeg tydelig hadde ekstra utgifter men ikke hadde kvitteringer. I år har jeg skrevet 4 A4 sider og sendt med alt jeg har av kvitteringerer Det ble 28 vedlegg med legeattesten. Men etter min utregning har jeg hatt over 50 000 i ekstrautgifter til transport, ekstra klesforbruk, medisiner som ikke er på blå resept osv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...