Gå til innhold

Jeg er kattevakt - lurer på noe

Anbefalte innlegg

Skal være kattevakt en stund, hvor ofte skal jeg dra innom katten for dag? Hvor ofte skal den ut? Den har sandkasse inne hvor den kan gjøre fra seg.

De dro i 3 tia og jeg slapp ut katten i 6-7 tiden og slapp henne inn i 2030 tiden. Da ga jeg den vann og melk samt mat. Skal jeg innom mere i kveld da? Eller er det nok at jeg drar dit i morgen tidlig?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/51084-jeg-er-kattevakt-lurer-p%C3%A5-noe/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har katten sandkasse inne så behøver du ikke å se til han før i morgen tidlig. -

Hvis ikke katten skal slippes ut for natten da.

Katten har sandkasse inne og skal ikke slippes ut om natten. Den er bare ett år eller noe slikt. Hvor ofte skal jeg innom de andre dagene da?

Er det nok at den er ute to ganger om dagen og at jeg gir den mat to-tre ganger om dagen?

Gjest Novembermom

Skal være kattevakt en stund, hvor ofte skal jeg dra innom katten for dag?

- 2-3 ganger for dagen er vel nok. Du kan gå på morgenen, gi katten mat, og slippe den ut. Kanskje sitte en skål med tørrfor og en skål med vann ut. Så kommer du tilbake på sein ettermiddag/kveld, slipper katten inn, gir den mat og har skål med vann og tørrfor stående til neste dag.

Hvor ofte skal den ut? Den har sandkasse inne hvor den kan gjøre fra seg.

- Katten kan være ute hele dagen. Men du må jo rense kassen når den har gjort fra seg. Spesielt nr 2.

De dro i 3 tia og jeg slapp ut katten i 6-7 tiden og slapp henne inn i 2030 tiden. Da ga jeg den vann og melk samt mat. Skal jeg innom mere i kveld da? Eller er det nok at jeg drar dit i morgen tidlig?

- Tror ikke du trenger å dra mer inn i kveld. Men ha som sagt tørrfor stående framme og kanskje fyll opp skålen på nytt med kattemat fra boks før du går, sånn at katten har til ettermiddag/kvelden/natten :o)

Dette er det vi gjør med vår katt. Min far slipper katten ut når han går til jobb hvis katten vil ut og da er den ute hele dagen, så kommer den inn om kvelden.

Vi har alltid tørrfor og vann framme og ny dose kattemat fra boks, så har katten vår mat igjennom natten :o)

Lykke til!

Katten har sandkasse inne og skal ikke slippes ut om natten. Den er bare ett år eller noe slikt. Hvor ofte skal jeg innom de andre dagene da?

Er det nok at den er ute to ganger om dagen og at jeg gir den mat to-tre ganger om dagen?

Jada, mer enn bra nok. Men se etter sandkassen inne, hvis den lukter så må du skrifte sand :-(

Annonse

Du er en flink kattevakt! Min Pus ser ikke meg tre ganger om dagen! Hun får mat morgen og kveld.

Jada, mer enn bra nok. Men se etter sandkassen inne, hvis den lukter så må du skrifte sand :-(

De har slik sand som klumper seg der katten gjør i fra seg. Så jeg trenger bare ta ut klumpene fikk jeg beskjed om. Det har jeg allerede gjort.

Hva med å spørre katteeieren? ;)

Anyway, da jeg var pusepasser var jeg innom en gang for dagen... Hører kanskje med til historien at det var en voksen innekatt.

Lykke til! :)

Fikk selvsagt en mengde info i går. Men du vet vil ikke gjøre noe galt. Synes jo litt synd på pusen som får så lite kos denne uka da.

Henger meg på her og spør jeg og :0)

Vi skal på ferie i sommer, tre uker. Rolf the cat skal være på "hotell". Han er så selskapsyk at vi ikke tør å ha noen til å bare fore ham.

Har noen erfaring med sånne dyrehoteller? Hvordan foregår stellet av katter? De kan jo liksom ikke gå tur med ham heller...?

Henger meg på her og spør jeg og :0)

Vi skal på ferie i sommer, tre uker. Rolf the cat skal være på "hotell". Han er så selskapsyk at vi ikke tør å ha noen til å bare fore ham.

Har noen erfaring med sånne dyrehoteller? Hvordan foregår stellet av katter? De kan jo liksom ikke gå tur med ham heller...?

De har en egen "luftegård" Og jeg tror de fleste som har kattehotell er veldig flinke mht stell osv.

Hvor i landet bor du.. Kanskje jeg kan anbefale deg et kattehotell?

Annonse

De har en egen "luftegård" Og jeg tror de fleste som har kattehotell er veldig flinke mht stell osv.

Hvor i landet bor du.. Kanskje jeg kan anbefale deg et kattehotell?

Har bestilt ved Dalane i Bamble :0) Mannen virket veldig hyggelig, jeg tror Rolf får det fint der. Men han kommer nok til å bli en smule fornærmet er jeg redd....

Ikke greit å bli putta i en kasse og kjørt i bil når man er katt! Dessuten er han ukastrert hankatt som ALDRI forlater gården! Da tenker jeg det blir sure miner når han må være hjemmefra i tre uker...

Har bestilt ved Dalane i Bamble :0) Mannen virket veldig hyggelig, jeg tror Rolf får det fint der. Men han kommer nok til å bli en smule fornærmet er jeg redd....

Ikke greit å bli putta i en kasse og kjørt i bil når man er katt! Dessuten er han ukastrert hankatt som ALDRI forlater gården! Da tenker jeg det blir sure miner når han må være hjemmefra i tre uker...

Hehe, han er sikkert en smule fornærmet når dere henter han igjen tenker jeg :o)

Men han får det nok kjempe fint på hotell-tur.

Hvis jeg forstår deg rett, skal katten være inne om natten og ute om dagen. Da synes jeg i grunnen det holder at du slipper den ut om morgenen og innigjen om kvelden - altså to turer pr. dag. Bare gi deg tid til litt kos og oppmerksomhet når du først er der!

Kattene mine har forresten sitt eget hus på terassen, så når vi har "kattevakt" kommer hun bare en gang om dagen for å gi dem mat og prate litt med dem. De er ikke innendørs før vi kommer hjem. Siden de er tre stykker er de nok mye mindre selskapssyke enn en "enekatt".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...