Gå til innhold

Sinne - tegn på ubearbeidede følelser?

Anbefalte innlegg

Gjest HelleS

Hei psykiater'n!

Jeg lurer på om sinne/aggresjon/utagering ofte kan være et tegn/symptom på sår/vonde minner/ ubearbeidede følelser?

Kan en person med dette reaksjonsmønsteret oppleves som en "annen person" når h*n utagerer? Altså, at personen blir "ugjenkjennelig" for dem som står nærmest?

Fortsetter under...

Gjest Lisemora

Tror nok at det kan være noe i.

Tror nok også sinne kan ha en del andre årsaker som f.eks sterk frykt for noe. Man blir lettere sint om man er redd.

Varmen kan også spille inn. Desto varmere temperatur, desto mere irritasjon og sinne. Hvorfor vet jeg ikke.

Noen er ikke flinke til å si i fra når noe irriterer de, i stede bygger det seg opp til det sprekker. Da mener jeg de har en svakhet i evnen til å kommunisere med andre mennesker. De kan trenge mere sosial trening og evt. et kurs for å lære seg til å si i fra til andre med en gang på en fin måte på tomannshånd. Det er feigt å si i fra så mange andre hører på hvis det er klage eller kritikk. Sinne kan vise seg både på tydelige måter eller på sleipe måter så andre skal få det vondt.

Gjest Z@pvir

Gjelder for de fleste, enten en er psyk eller ikke, regner jeg med.

Jeg blir sinna;

når jeg blir skuffet over andre'

når jeg blir misforstått'

når jeg er sliten for ingenting (sinna på meg selv)'

når noe er urettferdig'

når jeg tenker på hvor jævlig jeg har det ofte'

når jeg tenker på at ingen skjønner at noen må hjelpe meg litt'

når jeg tenker på hvor mye dette går ut over ungene

og mange andre ganger.

For meg er det visst helt tydelig et kommunikajsonsproblem!

Jobber med det...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...