Gå til innhold

Mine ønsker (ligner på dikt)

Anbefalte innlegg

Gjest her og nå

Dette skulle jeg ønske akuratt nå:

Jeg skulle ønske at jeg kunne gå turer i skogen alene uten noen redsel for at noen skulle skade meg.

En annen drøm er å kunne vært i ei hytte helt alene noen dager ved skjøen uten å være redd for at noen skulle tatt meg. Der skulle jeg bare tenkt mye og lest bøker og lyttet til naturen. Følelsene skulle fått komt fritt frem og hytten skulle vært helt for seg selv uten at jeg så noen andre.

Det hadde vært så behagelig og bare sittet på en resturant og spist masse deilig mat uten noe anger p.g.a at jeg brukte mye penger på noe fullstendig unødvendig eller ikke angret på at det jeg nå spiste var veldig usunnt og fetende.

Livet hadde også vært så godt om vi kunne følt oss trygge på i kommunikasjonen med hverandre, uten løgner, falskhet, baksnakking og uthenging.

Jeg skulle også ønske at jeg kunne følt masse glede uten å være redd for at gleden skal vendes til sorg. Tenk om jeg kunne blitt fullstendig kvitt alle de idiotiske bekymringene.

Mange flere ønsker ligger inne i meg, men frykten og den dårlige samvittigheten i meg hindrer meg i å leve livet fullt ut.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/51248-mine-%C3%B8nsker-ligner-p%C3%A5-dikt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sender noen gode tanker til deg. Det er mange flere enn deg som ønsker å klare og leve akkurat her og nå, uten usikkerheten som du beskriver. Men den vil alltid være der, i større eller mindre grad. Poenget er at vi må lære hvordan vi skal takle den, og leve med den. Jeg selv har også det ønsket, om å kunne slippe bekymringer - om så bare for en eneste dag.

Tenk gode tanker,

si positive ord.

Gjør positive gjerninger,

og det positive gror.

Pent dikt synes jeg, vet ikke helt hvorfor jeg kom til å tenke på akkurat det nå.

Du har noen nydelige ønsker. Ikke vanskelig å dele dem med deg.

Men verden er ikke et drømmested, og livet ikke en ønsketilværelse. Blésha har rett i at det hadde vært ønskelig å kunne slippe å bekymre seg for at noe leit skal skje, men at en må lære seg å leve med bekymringer.

Prøv å se hver dag som en utfordring. Om livet var helt uten motgang, ble det kanskje kjedelig?

Prøv ikke å bekymtre deg om det som eventuelt kan skje. Det er best å ta motgang etter hvert som den dukker opp og ikke på forskudd. Lær deg å nyt alle gode stunder.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...