Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg lurer på en ting. Jeg ønsker å forandre index.html -fila på hjemmesiden til en php-fil.

Ok, men dersom pekerne til siden og adressa til siden er

www.fullthus.com og ingenting mer.

Vil ikke gamle linker vise til samme side selv om jeg bytter ut index.html med index.php?

Eller må jeg rett og slett kalle den nye for noe annet?

Håper dere skjønte hva jeg mente :-)

Forresten: er det en annen mulighet det går an å inkludere en php-kode i en html-side på? Det hadde jo kanskje vært det enkleste?

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/51436-n%C3%A5r-man-forandrer-html-til-php/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kengun

Vet ikke om jeg skjønte deg riktig, men jeg forsøker allikevel:

Hvis du forandrer index.html til index.php så vil www.fullthus.com fungere helt fint.

Gamle linker som derimot viser til www.fullthus.com/index.html vil selvfølgelig ikke fungere.

Jeg tror ikke du kan inkludere et php script i ei html fil, for da vil nok ikke php-scriptet bli kjørt.

mvh

www.kengun.com

Vet ikke om jeg skjønte deg riktig, men jeg forsøker allikevel:

Hvis du forandrer index.html til index.php så vil www.fullthus.com fungere helt fint.

Gamle linker som derimot viser til www.fullthus.com/index.html vil selvfølgelig ikke fungere.

Jeg tror ikke du kan inkludere et php script i ei html fil, for da vil nok ikke php-scriptet bli kjørt.

mvh

www.kengun.com

Hei :-)

Jeg har heldigvis ingen linker med index.html -endelser.

Tusen takk for svar :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...