Gå til innhold

Hvor gammel ...?


Lindsay

Anbefalte innlegg

Bare lurer på om dere som har fått barn fra Colombia og gjennom ICBF kan si hvor gamle barna var da dere fikk de ?

Det virker som alle er så 'store' ...?

Noen som har fått barn på bare noen få mnd. herifra...?

Hilsen hun som veier for og imot ICBF akkurat nå... *S* men som egentlig har bestemt seg altså...*sss*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Lindsay!

Jeg vil bare fortelle deg det det aldri kommer så små barn fra ICBF. Den minste som jeg har hørt nom var vel vært rundt 6 mnd., noe som er sjelden.

Da vi holdt på med vår adopsjon fra Colombia (adopterte en gutt fra et av de private barnehjemmene), fikk vi høre at barn fra ICBF var sjelden under 9 mnd. Fra de ble overlatt til barnevernet og til de blir godkjent for adopsjon, tar denne prosessen ca 9 mnd. Dette er for at de vil forsikre seg om at det ikke er andre familiemedlemmer som kan ta barnet til seg. De vil sjekke ut bakgrunnen og være sikker på at dette er det riktige for barnet.

Jeg håper at dette har gitt deg svar på noen av spørsmålene dine.

Ønsker deg lykke til videre med prosessen :-)))

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Lindsay,

vi har papirene våre i Colombia og venter nr. 3 gjennom ICBF. Vår bevilling fra SUAK sier at barnet skal være født etter 21.12.01. I og med at det ikke skal være noe i våre papirer som vil forsinke vår sak i forhold til tildeling på mellom 4 og 8 mnd. vil vi ganske sikkert få en liten skatt på under ett år. Vi tenker 8-10 mnd. men det er jo bare en ide vi har :). Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lindsay!

Jeg vil bare fortelle deg det det aldri kommer så små barn fra ICBF. Den minste som jeg har hørt nom var vel vært rundt 6 mnd., noe som er sjelden.

Da vi holdt på med vår adopsjon fra Colombia (adopterte en gutt fra et av de private barnehjemmene), fikk vi høre at barn fra ICBF var sjelden under 9 mnd. Fra de ble overlatt til barnevernet og til de blir godkjent for adopsjon, tar denne prosessen ca 9 mnd. Dette er for at de vil forsikre seg om at det ikke er andre familiemedlemmer som kan ta barnet til seg. De vil sjekke ut bakgrunnen og være sikker på at dette er det riktige for barnet.

Jeg håper at dette har gitt deg svar på noen av spørsmålene dine.

Ønsker deg lykke til videre med prosessen :-)))

Med vennlig hilsen

En liten korrigering til dine opplysninger, Piamisa. Det har kommet barn under 6 mndr fra ICBF. Mammaen til en av dem hører til her på DOL :-)

Når det gjelder prosessen hos ICBF, finnes det mange saker hvor gravide mødre tar kontakt med ICBF og avtaler adopsjon før barnet er født. På samme måte som hos de private barnehjemmene. Disse barna blir da raskt frigjort for adopsjon, sånn som hos de private barnehjemmene. Jeg har selv sett gravide mødre som var hos ICBF for å ordne alle formaliteter ifm adopsjon av barnet. Det er nemlig ikke alle ICBF- barn som blir forlatt eller fratatt moren med tvang. Det er helst i sistnevnte tilfeller at man må bruke lang tid på å få erklært barnet "forlatt" i henhold til colombiansk adopsjonslovgivning, dvs at barnet er klart for adopsjon.

Hilsen mamma til to ICBF- barn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tobarnmamsen

En liten korrigering til dine opplysninger, Piamisa. Det har kommet barn under 6 mndr fra ICBF. Mammaen til en av dem hører til her på DOL :-)

Når det gjelder prosessen hos ICBF, finnes det mange saker hvor gravide mødre tar kontakt med ICBF og avtaler adopsjon før barnet er født. På samme måte som hos de private barnehjemmene. Disse barna blir da raskt frigjort for adopsjon, sånn som hos de private barnehjemmene. Jeg har selv sett gravide mødre som var hos ICBF for å ordne alle formaliteter ifm adopsjon av barnet. Det er nemlig ikke alle ICBF- barn som blir forlatt eller fratatt moren med tvang. Det er helst i sistnevnte tilfeller at man må bruke lang tid på å få erklært barnet "forlatt" i henhold til colombiansk adopsjonslovgivning, dvs at barnet er klart for adopsjon.

Hilsen mamma til to ICBF- barn

Kjære Lindsay -

Må bare stemme i med Seinfeld. Mulig det ikke skjer fryktelig ofte, men det er barn under 6 mnd hos ICBF. Vi fikk en herlig gutt som var 4 mnd den dagen vi fikk han i armene.

Men faktum er vel i større grad enn hos de private barnehjemmene, varierer alder.

Og i de siste par månedene har jeg hørt om flere som var 11 mnd og nedover i alder, ikke minst har det jo vært noen her på DOL.

Lykke til, ICBF kan anbefales på det varmeste! Og man får det barnet som er ment for en, det tror jeg man føler når den tid kommer.

Beste hilsner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten korrigering til dine opplysninger, Piamisa. Det har kommet barn under 6 mndr fra ICBF. Mammaen til en av dem hører til her på DOL :-)

Når det gjelder prosessen hos ICBF, finnes det mange saker hvor gravide mødre tar kontakt med ICBF og avtaler adopsjon før barnet er født. På samme måte som hos de private barnehjemmene. Disse barna blir da raskt frigjort for adopsjon, sånn som hos de private barnehjemmene. Jeg har selv sett gravide mødre som var hos ICBF for å ordne alle formaliteter ifm adopsjon av barnet. Det er nemlig ikke alle ICBF- barn som blir forlatt eller fratatt moren med tvang. Det er helst i sistnevnte tilfeller at man må bruke lang tid på å få erklært barnet "forlatt" i henhold til colombiansk adopsjonslovgivning, dvs at barnet er klart for adopsjon.

Hilsen mamma til to ICBF- barn

Takker for oppdatteringen :-)))

Det jeg skrev var noe vi fikk høre da vi holdt på med vår sak (men det er jo snart 2 år siden og masse kan jo forandre seg på den tiden).

Men det er vel som Tobarnmamsen skriver, det skjer men det hender ikke så ofte.

De fleste barna er vel fra 10-11 mnd og oppover.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vår gutt var 10 mnd. ved tildeling.

ICBF anbefales på det varmeste, også går det jo rimelig raskt derfra nå :o)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Vi fikk en gutt på 8 mnd.

Er nå igang med adopsjon nr 2 (venter på Suak-godkjenning), og regner med å velge ICBF denne gangen også. Gutten vår er nå 2 1/2 år.

Lykke til med valget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten korrigering til dine opplysninger, Piamisa. Det har kommet barn under 6 mndr fra ICBF. Mammaen til en av dem hører til her på DOL :-)

Når det gjelder prosessen hos ICBF, finnes det mange saker hvor gravide mødre tar kontakt med ICBF og avtaler adopsjon før barnet er født. På samme måte som hos de private barnehjemmene. Disse barna blir da raskt frigjort for adopsjon, sånn som hos de private barnehjemmene. Jeg har selv sett gravide mødre som var hos ICBF for å ordne alle formaliteter ifm adopsjon av barnet. Det er nemlig ikke alle ICBF- barn som blir forlatt eller fratatt moren med tvang. Det er helst i sistnevnte tilfeller at man må bruke lang tid på å få erklært barnet "forlatt" i henhold til colombiansk adopsjonslovgivning, dvs at barnet er klart for adopsjon.

Hilsen mamma til to ICBF- barn

Slenger meg på .......

Vi fikk ei nydelig lita jente på 4 mnd fra ICBF i oktober 2000. Så det finnes en del ICBF babyer.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på .......

Vi fikk ei nydelig lita jente på 4 mnd fra ICBF i oktober 2000. Så det finnes en del ICBF babyer.

Hilsen

Så hyggelig å se nicket ditt her inne igjen !!!!

Håper det står bra til med dere tre !

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...