Gjest igelcott Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 Altså: legen min skulle sende en henvisning til spesialist. Denne henvisningen var veldig viktig for meg da jeg er i slutten (tror jeg...) av en laaang utredning. Sykemeldt i 2,5 år. Etter 2 måneder er henvisningen enda ikke sendt, og ny sykemelding ikke skrevet, legen er ikke til stede hele denne uka. damen på forkontoret blir fortvila på mine vegne (greit nok..) og jeg fikk time hos en vikar. MEN: leger som ikke gjør jobben sin, hva gjør man? Det er jo respektløst! Mange sier til meg at jeg bør bytte lege, og det er kanskje på høy tid. Men på den annen side; hvorfor må jeg ta med meg min lange sykehisorie til en annen lege, det er jo ikke jeg som ikke gjør jobben min!? Egentlig spør jeg om rettigheter og plikter her. Har lest gjennom pasientloven og lov om helsepersonell, og det eneste konkrete jeg finner er at spesialisthelsetjenesten plikter gi en tilbakemelding på henvisningen fra primærlege innen 30 dager. Mer finnes ikke. Resten er bare veldig ullne greier. Hvorfor plikter ikke leger å forholde seg til tidsfrister? På meg virker det som pasienters rettsvern lekker som ei sil... Og her sitter jeg da og vet at nå går det i allefall mange måneder før jeg kommer til spesialisten og KANSKJE får en endelig avklaring på min situasjon. Synes synd på meg sjøl og alle andre som får extra belastninger med et tregt helsesystem. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51571-uansvarlige-leger/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 Skjønner godt hvordan det er, har vært utsatt for mye dritt innen helsevesenet selv. Men jeg lurer på en ting ang. henvisningen; kan det være at han venter på svar på en prøve? Et svar som bør følge med henvisningen? Jeg var selv hos lege i november et år, og så viste det seg senere at den henvisningen han skulle sende til spesialist, ikke ble sendt før i januar året etter fordi han ventet på svar på en blodprøve. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51571-uansvarlige-leger/#findComment-204031 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest igelcott Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 Skjønner godt hvordan det er, har vært utsatt for mye dritt innen helsevesenet selv. Men jeg lurer på en ting ang. henvisningen; kan det være at han venter på svar på en prøve? Et svar som bør følge med henvisningen? Jeg var selv hos lege i november et år, og så viste det seg senere at den henvisningen han skulle sende til spesialist, ikke ble sendt før i januar året etter fordi han ventet på svar på en blodprøve. Legen hadde alle de papirer han trengte-forsikret meg om dette allerede da jeg var der. Kan i tillegg nevne at han har fått to skriftlige purringer fra meg. I tillegg hadde jeg samme episode med samme lege for et par år siden. Ringte da sykehuset men henvisningen var ikke kommet-da var det gått seks uker. Samme hva som nå skjer så har jeg "mistet" 2 måneder, dette kunne jeg vært spart for! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51571-uansvarlige-leger/#findComment-204105 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.