Nyco Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 Hvordan er det der ute, hvis det blir slutt med mister mannen. Hvem sitter igjen med hva? Hvem hadde hva da de flyttet sammen? Jeg eier et bord, to unger og litt klær...(kom til å tenke på Thorn reklamen her jeg sitter...) ;0) Går på skole og har y. attf. Han eier ALT! Og er ikke far til unga. Mine penger går til barnepass og mat. Vi har det flott sammen. Men det er dette med å kunne velge da... Jeg kan ikke kjøpe meg inn da lån er uoppnåelig på min inntekt. HVIS noe skulle skje, ja da må jeg ut. Dette sliter litt på meg faktisk. Hvordan har dere andre det? Og har noen noe råd til meg? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51592-eieleie-hans-eller-hennes-v%C3%A5rt-mitt-og-ditt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tips Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 Jeg synes ikke du skal bruke din lønn på å betale hans mat og husoldningsutifter, mens hans lønn går til varige ting som hus (og bil) etc. Din lønn pluss barnebidrag må da kunne dekke noen boutgifter? Hvis du var alene måtte det jo det? Det er ikke nøvendig at du eier 50% av huset / leiligheten, men ta opp så mye lån du har råd til, og kjøp deg inn i en del av huset (25%, 40%..). Så bruker du en del (den delen du ville brukt til husleie hvis du ikke hadde hatt samboer) til å betale ned på lånet. Selger dere huset eller blir det slutt, eier du en del av det hele. Det er en måte å sikre seg på (og sikre barna), men også å være likestilt med mannen din. Du kan få hjelp av en rådgiver hos banken eller forsikringsselskapet ditt til å sette opp et regnestykke. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51592-eieleie-hans-eller-hennes-v%C3%A5rt-mitt-og-ditt/#findComment-204154 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nyco Skrevet 2. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2002 Jeg synes ikke du skal bruke din lønn på å betale hans mat og husoldningsutifter, mens hans lønn går til varige ting som hus (og bil) etc. Din lønn pluss barnebidrag må da kunne dekke noen boutgifter? Hvis du var alene måtte det jo det? Det er ikke nøvendig at du eier 50% av huset / leiligheten, men ta opp så mye lån du har råd til, og kjøp deg inn i en del av huset (25%, 40%..). Så bruker du en del (den delen du ville brukt til husleie hvis du ikke hadde hatt samboer) til å betale ned på lånet. Selger dere huset eller blir det slutt, eier du en del av det hele. Det er en måte å sikre seg på (og sikre barna), men også å være likestilt med mannen din. Du kan få hjelp av en rådgiver hos banken eller forsikringsselskapet ditt til å sette opp et regnestykke. Har undersøkt med 6 forskjellige banker, lån kan jeg drite i å få noe sted! Ikke ti tusen engang! Mistet rundt 5-6 tusen av inntekta mi da jeg flyttet sammen med ham, får for eksempel ikke penger til barnetilsyn, bostøtte og nå ryker det ekstra barnebidraget fordi vi har bodd sammen et år snart. Da jeg og ungene bodde aleine leide vi et lite krypinn. Vi hadde faste utgifter på husleie og barnepass på 10 000 pr mnd, og det var et helsikes styr hver mnd med sosialkontoret og drit for å overleve. Nå har jeg ca 14500 utbetalt, 5500 går til barnepass, noe til personlige regninger (tlf, forsikring etc) resten til mat, eller det blir "borte" i husholdninga. Jeg føler meg litt låst på en måte om du skjønner. Til jeg er ferdig på skole om tre år minimum. Ønsker meg jo et barn til :0) Men da må utdannelsen vente litt og det tør jeg liksom ikke....I tilfelle... Må si at han er utrolig snill og nekter oss ingenting, heller motsatt! Men jeg tenker vet du. Ble skilt for noen år siden og gikk med unga og noe gammelt skrot. Det var greit da, men jeg kan ikke utsette unga for det en gang til. De er større nå, går på skolen, har et nettverk her, trenger mer enn en hybel på 50 kvm som er det eneste jeg kunne ha råd til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51592-eieleie-hans-eller-hennes-v%C3%A5rt-mitt-og-ditt/#findComment-204171 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.