Gå til innhold

Sagt opp for å laste ned musikk på jobben...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ulv I Faarikaal

Stakkars fyr. Og jobbet der i 28 år til og med.

Jeg mener det ikke var oppsigelsegrunn, men retten mener noe annet. Et overtramp, men ikke den store kjeltringstreken.

En kollega fikk en gang sparken for å ha stjært en pakke kopipapir til kr 40. Ingen nåde, det var tjueri, uten tvil, men verdien var ikke stor. En god kulepenn er verd like mye.

Jeg mener det ikke var oppsigelsegrunn, men retten mener noe annet. Et overtramp, men ikke den store kjeltringstreken.

En kollega fikk en gang sparken for å ha stjært en pakke kopipapir til kr 40. Ingen nåde, det var tjueri, uten tvil, men verdien var ikke stor. En god kulepenn er verd like mye.

Det virker egentlig i begge de nevnte sakene som at "lovbruddene" egentlig var påskudd for å bli kvitt folk.

Dersom den personen som hadde vært ansatt i 28 år virkelig hadde vært en ressurs for bedriften nekter jeg å tro at de ville sparket ham ut.. De hadde nok klart seg med en pekefinger.. Eller er jeg helt ute nå?

Annonse

Ulv I Faarikaal

Det virker egentlig i begge de nevnte sakene som at "lovbruddene" egentlig var påskudd for å bli kvitt folk.

Dersom den personen som hadde vært ansatt i 28 år virkelig hadde vært en ressurs for bedriften nekter jeg å tro at de ville sparket ham ut.. De hadde nok klart seg med en pekefinger.. Eller er jeg helt ute nå?

Som arbeidsgiver hadde jeg nok tilbudt fyren å betale for bruken i verste fall. Kanskje evt en advarsel. Men det må være en fyr som fra før hadde rent rulleblad. Hadde det kommet på toppen av trakassering av kolleger og andre ufine saker fra før med advarsler, hadde det vært et påskudd til å bli kvitt' n.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...