Gå til innhold

Aldersforskjell og barn


Gjest (ikke undertegnet)

Anbefalte innlegg

Gjest (ikke undertegnet)

Hei ser at mange land "tildeler" barn etter alder på adoptivforeldre. Vi er et ektepar som har vært gift i 8 år, hun er 31 og han 46 - noen som vet om vi vil få adptere da? Evnt. hvor gammelt barn vi kan få. Ønsker egentlig et barn på 4-6 år - tror dere det er muligheter for det??

Har jobbet en del med barn som har problemer så vi er forberedet på at barnet har med seg en del ekstra når det er så stort. Hvilket land vil dere evnt. anbefale oss å adoptere fra viss det er mulig å få adoptere når mannen er så pass "gammel"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei dere

Da vi startet adopsjonen var jeg 34 år og min mann 48 år. Vi møtte ingen problemer i forhold til suak eller sosialkontor på grunn av hans alder. Det eneste var jo at enkelte land var utelukket på grunn av hans alder.

Vårt valg falt på Kina som det ville gjort uansett og i høst fikk vi ei skjønn lita jente på ett år. Lykke til til dere med adopsjonen.

Tror ikke det skulle være noe proble med å få lov til å adoptere et såpass stort barn. For enkelte land(tror jeg ) vil det være den aldersgruppen som er aktuell for dere på grunn av hans alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...