Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har nå skrevet talen til min mellomste datter Miriam, som er konfirmant i morgen. Nå gjenstår den største utfordringen, nemlig å avlevere talen uten ukontrollert hulking og tåreflom... :o)

Hvordan det skal gå for seg er foreløpig et mysterium.... Har noen et godt triks?

*føyer til 20 lommetørklær til handlelisten*

:o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/51730-s%C3%A5-blekk-og-t%C3%A5rer-skvetter-o/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lillelurven

Bit deg i tunga noen ganger:-) Det øker også fuktigheten i munnen...Gå med veeeldig vonde sko, konsentrer om dem.

Uansett, sipp litt du, få med litt latter, så skal du se det går bare bra. De fleste ER da rørt i slike anledninger!!

Lykke til, og gratulerer med konfirmanten! Måtte hun få oppleve mange strålende år, og bli like varm som moren sin!

Sørg for at talen er skrevet med vannfast blekk, og la det stå til!

Det er lov å sippe litt når man holder taler der man viser følelser, det er ingen som blir ille berørt av det. Selv holdt jeg en liten tale sist helg da broren min tok doktorgraden, tror nok alle hørte den kjempeklumpen jeg fikk i halsen etterhvert :-)

fresja skrev (På 3.5.2002 den 8.34):

I de konfirmasjoner jeg har vært (til søsken, datter, nevø, kusine m.m.) har ingen holdt tale......

Vel, hos oss er talelisten full... Til og med storesøsteren på 20 har skrevet tale for lengst.

Det varierer selvsagt fra selskap til selskap dette, da.

Annonse

libra skrev (På 3.5.2002 den 8.44):

Sørg for at talen er skrevet med vannfast blekk, og la det stå til!

Det er lov å sippe litt når man holder taler der man viser følelser, det er ingen som blir ille berørt av det. Selv holdt jeg en liten tale sist helg da broren min tok doktorgraden, tror nok alle hørte den kjempeklumpen jeg fikk i halsen etterhvert :-)

Jeg har ikke vannfast blekk, men får vel "armere" arkene med plasttrekk! *knegg*

Ja, talen skal jeg holde, selv om jeg skulle komme til å bli liggende langflat og hulke med håret i maten. ;o)

Gratulerer med din brors doktoravhandling! :o)

Lillelurven skrev (På 3.5.2002 den 8.34):

Bit deg i tunga noen ganger:-) Det øker også fuktigheten i munnen...Gå med veeeldig vonde sko, konsentrer om dem.

Uansett, sipp litt du, få med litt latter, så skal du se det går bare bra. De fleste ER da rørt i slike anledninger!!

Lykke til, og gratulerer med konfirmanten! Måtte hun få oppleve mange strålende år, og bli like varm som moren sin!

Tusen takk, Lillelurven! :o)

Gjest Rusle

Har ingen tips til deg, Poetica. Men om du blir rørt og kanskje griner litt, så er det helt naturlig.

Hos oss er det faren som holder taler. Han er vant med det i motsetning til meg :o) Tror nok jeg begynner å sipe litt usett ;-)

Er sikker på det blir en flott tale. Du er flink til å skrive og dikte(?).

Ønsker deg til lykke med konfirmanten og selve dagen!

Rusle skrev (På 3.5.2002 den 8.56):

Har ingen tips til deg, Poetica. Men om du blir rørt og kanskje griner litt, så er det helt naturlig.

Hos oss er det faren som holder taler. Han er vant med det i motsetning til meg :o) Tror nok jeg begynner å sipe litt usett ;-)

Er sikker på det blir en flott tale. Du er flink til å skrive og dikte(?).

Ønsker deg til lykke med konfirmanten og selve dagen!

Hos oss blir det begge to som holder tale, vi bor jo ikke sammen, hennes far og jeg. (Talen ble visst meeget bra, i følge min mann ;o) )

Håper dere får en riktig fin konfirmasjonsdag dere også, og gratulerer så mye med konfirmanten! :o)

Poetica skrev (På 3.5.2002 den 8.53):

Jeg har ikke vannfast blekk, men får vel "armere" arkene med plasttrekk! *knegg*

Ja, talen skal jeg holde, selv om jeg skulle komme til å bli liggende langflat og hulke med håret i maten. ;o)

Gratulerer med din brors doktoravhandling! :o)

Takk :-)

Men altså... hår i maten tror jeg gjestene vil reagere mer på enn tåreflom og vill hulking!!!

libra skrev (På 3.5.2002 den 9.47):

Takk :-)

Men altså... hår i maten tror jeg gjestene vil reagere mer på enn tåreflom og vill hulking!!!

Næsj da, det er jo stående buffé, så det blir vel i såfall mitt eget fat jeg "hårer & tårer" til. :op

Såpass får de vel tåle, jeg er jo tross alt konfirmantens mamma! ;o)

Annonse

Poetica skrev (På 3.5.2002 den 10.08):

Næsj da, det er jo stående buffé, så det blir vel i såfall mitt eget fat jeg "hårer & tårer" til. :op

Såpass får de vel tåle, jeg er jo tross alt konfirmantens mamma! ;o)

Du får holde deg til noenlunde 'tørr' mat fra buffeten da, potetsalat i håret ser ikke særlig verdig, vertinne- og konfirmantmammaaktig ut :-)

Gratulerer med dagen, håper dere får en flott fest!

libra skrev (På 3.5.2002 den 10.17):

Du får holde deg til noenlunde 'tørr' mat fra buffeten da, potetsalat i håret ser ikke særlig verdig, vertinne- og konfirmantmammaaktig ut :-)

Gratulerer med dagen, håper dere får en flott fest!

Jepp, får i det minste velge mat med syrinfarget lillatone, slik at det matcher kjolen.

Tusen takk skal du ha!

trampe skrev (På 3.5.2002 den 17.07):

Dette går så det suser, du har lov til å bli rørt på denne dagen...

Lykke til med konfirmanten, og gratulerer!!!

Tusen takk skal du ha, trampe! :o)

Jeg lurer på hvorfor det er verre å holde tale for 30 kjente, enn det er å holde tale for 300 ukjente...? Hmm... Vel, jeg gruer meg ikke akkurat da, tross alt.

Det er ikke lett uten tårer, selv for en mann. For dine egne nærver kan det være lurt å starte med en historie eller morsomhet som for tilhørerne til å le, foreksempel en opplevelse fra konfirmantens barndom som var ukjent, da kommer resten av seg selv. Ikke vær redd for å vise tårer:-)) Lykke til og gratulerer med konfirmanten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...