Gå til innhold

Noen som har fått negativ vurdering fra barnevernet?


Gjest Hummla

Anbefalte innlegg

Gjest Hummla

Hei. Lurer på om det er noen andre som har fått en negativ vurdering fra barnevernet?

Vi fikk det og velger å gå av karusellen..

Ønsker alle dere andre lykke til videre !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei hummla,

det var da trist å lese om vurderingen BV har gjort av dere.

Nå vet jeg jo ingenting om hvilken vurdering BV har gjort - hva som gjorde at de var negative, men jeg vil likevel 'minne om' at det ikke er BV, men SUAK som skal godkjenne dere for adopsjon.

Hvis dere ikke 'kjenner dere igjen' i den beskrivelsen BV gir av dere, så er det fullt mulig for dere å skrive et tilleggsbrev om dette til SUAK. I første delen av sosialrapporten har dere lov til å endre faktafeil. Selve vurderingen er det jo BV som gjør, men det er jo lov til å være uenig i den vurderingen, dersom man føler at den ikke er rett.

Trist hvis dere føler/vet at dere har mye å gi et adoptivbarn, men gir opp før dere har fått prøvd saken for SUAK.

Oppmuntringshilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvfølgelig tyngre med en negativ sosialrapport - men som Noraførr sier, dere kan vedlegge et skriv til SUAK der dere kommenterer det dere er uenige i. Jeg vet om mange saker som har hatt en slik negativ start og som er godkjent enten direkte i SUAK eller etter anke i BFD. Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var fryktelig leit Hummla. Man får jo et forhold til alle nickene her inne, og ønsker det beste for alle sammen.

Jeg kan bare istemme det de andre skriver, om ikke å gi seg uten sverdslag. Ikke la ett eller to mennesker alene få ta slike avgjørelser på deres vegne, selv "fagfolk" kan miste objektiviteten. Det er sikkert fryktelig tøft og vanskelig etter en slik nedtur å vite i hvilken ende dere skal begynne å nøste, men finnes det ikke en adopsjonskontakt i fylket deres som dere kan snakke med? (VB har ihvertfal) De sitter ofte inne med mye erfaring og kunnskap, og står parate til å bistå så langt de makter.

Håper inderlig dere finner en løsning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

ikke gi opp!!

fikk høre nå at det noen som fikk negativ sosialrapport av barnevernet men ble godkjent av suak.det må da være en grunn til at suak gjør om vedtak som barnevernet i kommunen har gjort?

en gang til:ikke gi opp enda!!!

vennlig hilsen meg som er helt fersk her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære dere.

Skjønner inderlig godt at dere er fristet til å gi opp hele saken etter å ha fått en negativ vurdering av barnevernet. Vi holdt også på å gi opp helt i starten av vår første adopsjonsprosess, dog ikke pga. negativ sosialrapport, men derimot en som var for dårlig, samt div. andre ting som jeg ikke vil komme inn på her...

Idag er jeg sjeleglad for de i familien og vennekretsen som støttet oss og oppmuntret oss til å fortsette på troass av vanskelighetene. Vi er nå foreldre til to absolutt dyrebare gudegaver fra India!

Vi har også et vennepar som møtte en negativ innstilling til dem som omsorgspersoner da de var igang med andre adopsjon. Et par som forøvrig er verdens flotteste foreldre. De gav seg imidlertid ikke og ble godkjent av SUAK på tross av en meget lunken anbefaling fra barnevernet. (Forøvrig en anbefaling de måtte gjennom flere runder med barnevernet for å få...)

Som thaimor sier; la ikke ett eller to menneskers subjektive syn på dere få ødelegge deres sjanse til å bli foreldre til et barn der ute som trenger dere! Oppfordrer dere derfor sterkt til å revurdere "beslutningen" om å avbryte prosessen og følg rådet fra Noraførr.

Håper å se dere tilbake igjen med friskt mot!

Mange hilsener fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest bodily

hei hummla,

det var da trist å lese om vurderingen BV har gjort av dere.

Nå vet jeg jo ingenting om hvilken vurdering BV har gjort - hva som gjorde at de var negative, men jeg vil likevel 'minne om' at det ikke er BV, men SUAK som skal godkjenne dere for adopsjon.

Hvis dere ikke 'kjenner dere igjen' i den beskrivelsen BV gir av dere, så er det fullt mulig for dere å skrive et tilleggsbrev om dette til SUAK. I første delen av sosialrapporten har dere lov til å endre faktafeil. Selve vurderingen er det jo BV som gjør, men det er jo lov til å være uenig i den vurderingen, dersom man føler at den ikke er rett.

Trist hvis dere føler/vet at dere har mye å gi et adoptivbarn, men gir opp før dere har fått prøvd saken for SUAK.

Oppmuntringshilsen fra

VI fikk positiv vurdering av barneverntjenestn, og avslag fra SUAK. Har også lyst til å gi opp, men vi kommer til å sende klage til BFD.

Hvem vet, kanskje står adoptivbarnet foran dere om noen år og forsikrer at akkurat dere har vært verdens beste foreldre. Om du oppriktig mener dere vil bli gode foreldre, synes jeg ikke du bør gi opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Våril

Det er selvfølgelig tyngre med en negativ sosialrapport - men som Noraførr sier, dere kan vedlegge et skriv til SUAK der dere kommenterer det dere er uenige i. Jeg vet om mange saker som har hatt en slik negativ start og som er godkjent enten direkte i SUAK eller etter anke i BFD. Stå på!

Dette er sikkert en brannfakkel, men hva er vitsen med sosialrapporten - hvis den ikke skal tas hensyn til..?

Jeg har vært mye på dette forumet før og synes det samme går igjen. Hvis en eller annen har fått "negativ" vurdering fra barneverntjenesten, så er den den enkelte saksbehandler det er noe galt med. Det er liksom ikke rom for at det kanskje er en grunn til "negativ vurdering".

Jeg spør, hva er vitsen med sosialrapporten? Hvis den er positiv er alt flott, hvis den ikke er det, er det noe galt med saksbehandler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chaya

Det må være vanskelig å få en slik tilbakemelding fra barnevernet. Jeg har selv jobbet i barnevernstjenesten og intervjuet og skrevet mange sosialrapporter.

Min erfaring var at det var svært sjelden at vi gikk ut med negative tilbakemeldinger til søkere. Du bør i hvert fall få en forklaring og en forståelse av hva det er som gjør at barnevernskuratoren ikke ønsker å anbefale dere som omsorgspersoner.

Om dere ikke er enig i den fremstillingen som rapporten gir om dere, så synes jeg virkelig ikke dere må gi opp. Dere bør gå tilbake til barnevernskontoret og be om møte med sosialkuratoren i sammen med hans, hennes leder.

Hva utfallet blir kommer ann på hva dere ønsker å gjøre videre.

Det står også stor respekt til dem som velger å avbryte en adopsjonprosess, med bakgrunn i de opplysningene som kommer frem gjennom samtaler med barnevernet.

Ønsker bare å si at dere ikke må gi opp, om dere føler dere uenig eller ikke forstår den fremstillingen som sosialrapporten giv av dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...