Gå til innhold

Sex med assistent på psykehus...Reaksjoner

Anbefalte innlegg

Jeg har et stort dilemma. Jeg håper dere her kunne komme med råd om hva jeg skal gjøre. Spørsmålet om sexlivet mitt (noe som egentlig ikke eksisterer...) kom opp i min siste terapi time, og jeg ble ekstremt usikker på hva jeg skulle svare til det. Og jeg reagerte vel såpass merkeverdig at terapeuten må ha begynt å lurt. Jeg hadde blitt veldig takknemmelig hvis dere kan komme med noen reaksjoner på dette...Jeg skal prøve å fatte meg i korthet.

Det har seg nemmelig slik at da jeg var innlagt på psykehuset første gang for litt over tre år siden, så fikk jeg veldig god kontakt med en av assistentene som jobbet der. Kort tid etter at jeg ble utskrevet,under en uke etter, så tok han kontakt med meg igjen. Han sa han ville være venn med meg, noe som selvfølgelig gjorde meg veldig glad, da jeg aldri har hatt noen venner tidligere. Etter det hadde gått noen uker, så kom (selvfølgelig) spørsmålet om sex opp. Jeg følte at dette var noe jeg måtte gjøre for å ikke miste vennen jeg hadde fått. Noe som jeg selvfølgelig gjorde allikevel straks etter dette var overstått. Jeg hadde aldri hatt sex tidligere, og jeg kommer nok aldri til å ha det igjen. Defor så visste jeg ikke hva jeg skulle svare på spørsmålet om sexlivet mitt. Hele denne situasjonene gjør det også veldig vanskelig.

I ettertid har jeg følt det veldig slik at han bare utnyttet meg og hele situasjonen. Jeg har/hadde ingen rundt meg, ingen venner, absolutt ingen. Han hadde nettopp gjort det slutt med dama, og der var jeg, som var utrolig enkel å manipulerer. Det gjør meg veldig sint at jeg var såpass dum, naiv og lettlurt at jeg faktisk bet på det. Han var også veldig nøye på at ingen fikk se oss sammen, så jeg tror vel at han visste at han gjorde noe han ikke burde.

Jeg har aldri fortalt dette til noen før, og jeg vet ikke om jeg bør gjøre det heller. Hva synes dere? Jeg er litt redd for hva terapeuten min vil tro om meg dersom jeg forteller dette til han. Nå var det ikke jeg som la meg etter vedkommende, snarere tvert imot, men vil noen tro meg på det? Jeg kunne jo ha sagt nei til å ligge med ham, men jeg gjorde altså ikke det. Jeg er absolutt ikke ute etter å henge ut noen. Jeg bare føler meg så utrolig dum når det gjelder denne situasjonen. Har dere noen råd til meg?

Fortsetter under...

Gjest Z@pvir

Du bør ta med utskrift av dette innlegget og ta det opp med øverste myndighet på det stedet du var.

Denne personen gjorde dette med fullt overlegg sannsynligvis. Slik oppførsel er ikke godtatt av ansatte på psykiatriske institusjoner, HÅPER jeg. Vil tro vedkommendes overordnede vil rydde opp i dette. Det er ikke umulig at andre pasienter er utsatt for vedkommendes "interesse" på samme måten som deg. For en sleiping!

Dette må du ganske enkelt fortelle terapeuten din! Jeg tror ganske sikkert at du ble utnyttet i en sårbar situasjon, og terapeuten din vil nok mene det samme. Dette kan ha gjort ganske store skader for ditt kommende sexliv, og det er viktig at du får snakket ut om det og innser at du ikke skal føle skyld eller skam over det som skjedde. Terapeuten din kommer ikke til å beskylde deg for å ha gjort noe galt - det hele var helt klart et overgrep fra en ansatt i helsevesenet. Jeg antar du kanskje føler deg forvirret fordi du ikke gjorde det helt motvillig? Men det var du som var ensom og sårbar, uten erfaring, og som trengte nærhet og intimitet med et annet menneske - og han som så og utnyttet din sårbarhet.

Dette må du ganske enkelt fortelle terapeuten din! Jeg tror ganske sikkert at du ble utnyttet i en sårbar situasjon, og terapeuten din vil nok mene det samme. Dette kan ha gjort ganske store skader for ditt kommende sexliv, og det er viktig at du får snakket ut om det og innser at du ikke skal føle skyld eller skam over det som skjedde. Terapeuten din kommer ikke til å beskylde deg for å ha gjort noe galt - det hele var helt klart et overgrep fra en ansatt i helsevesenet. Jeg antar du kanskje føler deg forvirret fordi du ikke gjorde det helt motvillig? Men det var du som var ensom og sårbar, uten erfaring, og som trengte nærhet og intimitet med et annet menneske - og han som så og utnyttet din sårbarhet.

Ja, du har så rett ulva. Det er nettopp det at jeg ikke sa nei til å gjøre det som gjør hele situasjonen så vanskelig. Han tvang meg jo ikke. Jeg liker ikke å være opp i dette her, og jeg vet fremdeles ikke om jeg tør å ta det opp med terapeuten. Jeg er så utrolig redd for hva han da vil tro om meg. Om han kanskje vil trekke seg vekk fra meg. Jeg er på langt nær forelsket i han, men på den andre siden, så var jeg heller ikke forelsket i assistenten jeg endte opp til sengs med. Det er så vanskelig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nils Håvard Dahl, psykiater

Dette er dessverre ikke noe som forekommer svært sjelden.

Ingen blir overrasket om/når du forteller en slik historie.

Dette er et klart brudd på loven og de etiske regler. Ansvaret ligger utelukkende på assistenten og ikke på deg.

Jeg synes du for din egen del skal ta det opp med terapeuten din. Du kan jo ta med en utskrift av innlegget ditt om det er vanskelig å snakke om det i første omgang.

Gjest M@mm@

Ja, du har så rett ulva. Det er nettopp det at jeg ikke sa nei til å gjøre det som gjør hele situasjonen så vanskelig. Han tvang meg jo ikke. Jeg liker ikke å være opp i dette her, og jeg vet fremdeles ikke om jeg tør å ta det opp med terapeuten. Jeg er så utrolig redd for hva han da vil tro om meg. Om han kanskje vil trekke seg vekk fra meg. Jeg er på langt nær forelsket i han, men på den andre siden, så var jeg heller ikke forelsket i assistenten jeg endte opp til sengs med. Det er så vanskelig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Det var en naturlig menneskelig reaksjon at du tok i mot den nærheten du ble tilbudt. Mennesker trenger nærhet når de har det vanskelig. DU reagerte helt normalt.

Det er den håpløse assistenten som ikke har reagert normalt - utifra den stillingen han var i. Han er i en arbeids-situasjon hvor det å i det hele tatt tilby deg sex er straffbart. Selv om DU hadde TRYGLET han om sex, ville det allikevel vært et straffbart overgrep for han å ha sex med deg. At du ville/ønsket det er uten betydning i akkurat denne sammenhengen. HAN skal uansett ikke ha sex med pasientene på avdelingen. Anmeld fyren!

Annonse

Det var en naturlig menneskelig reaksjon at du tok i mot den nærheten du ble tilbudt. Mennesker trenger nærhet når de har det vanskelig. DU reagerte helt normalt.

Det er den håpløse assistenten som ikke har reagert normalt - utifra den stillingen han var i. Han er i en arbeids-situasjon hvor det å i det hele tatt tilby deg sex er straffbart. Selv om DU hadde TRYGLET han om sex, ville det allikevel vært et straffbart overgrep for han å ha sex med deg. At du ville/ønsket det er uten betydning i akkurat denne sammenhengen. HAN skal uansett ikke ha sex med pasientene på avdelingen. Anmeld fyren!

tusen, tusen takk for dette svaret! Det satte jeg kjempe pris på!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...