Gjest noraaa Skrevet 5. mai 2002 Skrevet 5. mai 2002 Har vært igjennom en traumatisk fødsel og vet ikke om ungen min kommer til å bli "normal". Har fått store problemer med meg selv etterpå (3 uker siden fødsel). Blir kvalm av å se min egen unge og har lyst til å gjøre ting som jeg ikke engang tør å skrive her. Søkte legevakta om hjelp i går, men der kunne de ikke hjelpe før etter helga. Fikk beskjed om å reise inn dit jeg hadde fødd og snakke med dem der. Men turen dit tar 3 timer hver vei og i min tilstand føler jeg meg ikke i stand til å klare noe slikt. Jeg er redd og har vanvittig hjertebank og tror ikke jeg klarer stort mer........ikke får jeg til å sove heller. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 5. mai 2002 Skrevet 5. mai 2002 Fastlegen din og helsesøster er de riktige å henvende seg til i en slik situasjon. 0 Siter
Gjest pollyanna Skrevet 5. mai 2002 Skrevet 5. mai 2002 Hei Jeg hadde store problemer etter min første fødsel. Helsesøster hjalp meg med å finne en dyktig psykolog og det gikk bra med meg tilslutt. Men det var tøft når angsten og panikken var som verst. Se på PULS på nrk i morgen om fødselsdepresjoner. Ønsker deg alt godt og lykke til ! 0 Siter
Gjest en jordmor Skrevet 6. mai 2002 Skrevet 6. mai 2002 Kjære deg Det var trist å lese om hvordan du har det. Hvis du trenger å snakke med noen på fødeavdelingen og ikke orker å reise, så ring dem. Det bør være forståelig for avdelingen at du trenger å snakke med noen som har vært involvert etter en traumatisk fødsel. Sørg også for mest mulig avlastning - det er slitsomt i seg selv å ha et nyfødt spedbarn om en ikke sliter med angst og depresjon i tillegg. Be partner, familie eller venner om hjelp - du trenger det. Jeg synes ikke det er en unormal reaksjon du har i fht. barnet ditt - h*n minner deg nok om det du opplevde, samtidig som du kan være redd for hva som skjer i fremtiden. Be om hjelp fra helsevesen og familie, gi deg selv tid og vær raus med deg selv. Håper det ordner seg for deg! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.