Gå til innhold

FU : Hvor mane av dere har bunad ?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Poetica

4

• Lillemus

3

• birdie

3

• Babooba

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

eg har nordtrøndelagsbunad - rustrød sådan. eg veit ikkje kva det koster - eg arva mormors, som ikkje passa, så den blei solgt og mamma sydde ny. sølvet, som eg også hadde arva, forsvann forøvrig i det eineste innbruddet eg nokon gang har vært utsatt for....så eg kjøpte nytt for forsikringsspenna - det kom på kanskje 1500? er ikkje så mykje sølv og dingeldangel til den, heldigvis.

Jeg har blå Sunnmørsbunad, også kalt Märthadrakten. Jeg har cape, men ikke lue. Jeg hadde pikebunaden da jeg var liten; da hadde jeg lua også: http://www.husfliden.no/felles/visbunad.asp?ID=51

Jeg har fått både den og sølvet av foreldrene mine, og er som de fleste andre her uvitende om prisen..

Annonse

Njah. Tror ikke sølvet til trønderen er så dyrt, med mindre du regner med veskelåsen for den koster vel godt over tusenlappen nå. Ellers er det ikke så mye sølv vet du, to søljer, vesthektene, mansjettknapper og evt. øredobber. Ikke er det så dyrt heller, vil tro du kommer godt under 4000,- ja.

Veskesølvet er selvfølgelig inkludert i det hele.

:o)

Annonse

Jeg kjøpte Åmli-bunaden (Aust-Agder) i fjor på Husfliden og betalte ca. 25.000. Da hadde jeg en sølje og skaut fra før. Har stoff til jakke, men har ikke fått sydd den ennå. Det vil koste 5000 ekstra.

Åhhh... den er fin! *sikle* Alle kvinner burde ha minst to bunader, eller hva? ;o)

Ja, Agnus Dei er vel mye dyrere enn den "vanlige" storsølja som jeg har, den kostet i alle fall godt under tusenlappen da jeg fikk min til jul i 1993.

http://home.c2i.net/merethed/div/bentemiriam.jpg

Her ser du henne sammen med tanta si,¨på konfirmasjonsdagen i går. :o)

*kjæmpestolt*

Jeg har bunad fra min tidligere hjemkommune Etne. Bunaden er fin den.

Hva den kostet totalt må jeg ærlig innrømme at jeg ikke har den ringenste anelse om. Fikk den av opphavet til konfirmasjonen, og en del av sølvet fikk jeg til bursdager og jul ett par år i forveien. Kan du tenke deg noe kjipere for en 13-14-15 åring enn å få bunadsølv til jul?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...