Gå til innhold

FU : Hvor mane av dere har bunad ?

Anbefalte innlegg

Åhhh... den er fin! *sikle* Alle kvinner burde ha minst to bunader, eller hva? ;o)

Jo, skulle gjerne hatt en til, men foreløpig så har jeg ikke rukket å bli lei av min. Mannen min har Østerdalsbunad, og noen av kvinnebunadene fra den dalen er også pene, særlig luene. Jeg elsker hatter og hodeplagg og synes det er så synd at nesten ingen bruker hodeplaggene til bunadene, det er jo bare prikken over i'en.

Men det spørs om jeg får råd til en bunad til før om mange år ennå... Fantasibunadene er forresten også stilige ;-)

Har du fått mannen din inn i bunad da?

Fortsetter under...

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Poetica

4

• Lillemus

3

• birdie

3

• Babooba

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Eg har bunad (som ikkje passar).

For 14 år sidan, da eg fikk den, kosta den rundt 12.000 , men da hadde eg minimum av stölar på beltet. Ville blitt nokre tusen til med fullt belte (men valde det bort ettersom det ikkje er historisk rett å starte med fullt belte...) ettersom dei låg på 360 per bronsestöl eller 400-og-noko for sölv... Det er lite med söljer og slikt på min bunad, men det finst store hals-smykker som eg heilt flotte som eg gjerne ville hatt, men dei kostar tusenvis...

Av det eg ikkje har til bunaden er skjerf til lua, forkle (det har kome i produksjon etterpå) og underskjört. Og diverse ikkje-nödvendig sölv, da.

Pris i dag veit eg faktisk ikkje, men den er naturlegvis mykje högre! Blir vel på tjue-talet, vil eg tru.

Jo, skulle gjerne hatt en til, men foreløpig så har jeg ikke rukket å bli lei av min. Mannen min har Østerdalsbunad, og noen av kvinnebunadene fra den dalen er også pene, særlig luene. Jeg elsker hatter og hodeplagg og synes det er så synd at nesten ingen bruker hodeplaggene til bunadene, det er jo bare prikken over i'en.

Men det spørs om jeg får råd til en bunad til før om mange år ennå... Fantasibunadene er forresten også stilige ;-)

Har du fått mannen din inn i bunad da?

Atte *host* mannen min?? That'll be the day.. ;o)

Jeg synes herrebunaden fra Aust Agder (Åmli) er knallfin, med den flotte brokadevesten. Kanskje jeg skulle ha klart å lure den på ham dersom han fikk ha varianten med lange buksebein.. *funderer*

Atte *host* mannen min?? That'll be the day.. ;o)

Jeg synes herrebunaden fra Aust Agder (Åmli) er knallfin, med den flotte brokadevesten. Kanskje jeg skulle ha klart å lure den på ham dersom han fikk ha varianten med lange buksebein.. *funderer*

Du får bare argumentere med at da trenger han aldri mer tenke på å skulle kjøpe smoking eller annen findress til diverse arrangementer.

Dessuten så vil han få så mange beundrende blikk fra damene, garantert!

Jeg synes at bunad er kjempebarskt på mannfolk.

Forørvig så mener nå jeg at nickers er kult, eller buksene med skinnfell fra Seterdalen. Men varmt blir det med ullbukser. Mannen min har forøvrig hvite elgeskinnsnikkers. Kjempesexy!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...