Gå til innhold

Psykiske-fysiske reaksjoner av melk m.m


Gjest Smily

Anbefalte innlegg

Spørsmålene kommer til slutt.

I 1989 konstaterte Dr. Reichelt, Rikshospitalet ved peptidundersøkelse av urin(klare funn), at hjernen min ble påvirket negativt ved eks. konsentrasjonsvansker, uro,nedstemthet osv av:

Melk ( proteindelen )

Eggehviten i egg(ovalbumin)

Honning, te, multer og tyttebær(salicylater)

------------

Jeg får utslett i håndflater og under fotsålen og opplever at min psyke blir enda dårligere ved inntak av melk. I tillegg blir fordøyelsen og mageproblemene større - tregere-luft-smerter-"tarmproblemer"

P.g.a. lukkemuskeloperasjon inntok jeg lite melk og lignende i perioden like før og like etter. For å øke vekten etter å ha gått ned 12 kg i vekt i forbindelse med magepr. før-etter, inntok jeg fløte, melk og fetende produkter. Utslettene i håndflater har kommet igjen og psyken er enda dårligere.

---------------

Spørsmål 1: Hvor/ hvordan ta prøver/teste om det virkelig er en allergi mot de stoffene jeg nevnte i innledningen ?

Spørsmål 2: Er det forsket videre på peptidundersøkelsens sikkerhet eller funnet bedre måter i finne ut slike ting på ?

Spørsmål 3: Hva vil du råde meg til Stig Bruseth ?

Takk for alle gode tidligere råd.

-------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Kjære Smily.

Mange forskere i hele verden er opptatt av proteiners betydning for helsen og psyken. Dr Reichelt er en slags pioner i Norge, men andre forskere som Lars Mørkrid har i mange år analysert psykiatriske pasienter mht aminosyreprofil i blodet. På Dikemark sykehus har flere psykiatere vært interessert i denne forskningen. Resultatene har vært blandede og dette er nok et større puslespill hvor vi foreløpig har for få av brikkene på plass. Når det gjelder generell melkeallergi vil jeg anbefale en prikketest hos allergispesialist og en bodprøve med undersøkelse av IgE og IgG mot ulike melkeproteiner. Hvis disse er negative og du alikevel har klare symptomer er det mulig å gjøre en eliminasjonstest etterfulgt av provokasjonstest.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...