Gå til innhold

Kan jeg si sånn til psykiateren??NHD

Anbefalte innlegg

Gjest redd for å gjøre noe dumt
Skrevet

Dette er egentlig et fryktelig flaut spørsmål... Og sikkert kjempe dumt å spørre om. Har begynt å gå til psykiater. Egentlig føler jeg behov for å bruke stygt språk-tabu ord når jeg prater med han om bl.a seksualitet. Også fordi det beskriver-forteller om situasjoner og hendelser som jeg har behov for å prate om kanskje..

Men psykiateren virker så ordentlig. Pent kledd. Litt reservert type over 50 år. Han har et godt rykte på seg.

Ok. Spør rett ut nå. Er det greit å bruke ord som fitte, kuk, pule....osv overfor en psykiater? Har alle psykiatere hørt sånne ord tidligere?? Vil han falle av stolen og synes jeg er grusom...??? Egentlig er jeg ei nokså anstendig kvinne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja - er ikke NHD - men jeg har opplevd å føle det vanskelig, akkurat som deg. Og da var det psykiateren min som brøt alle tabu for å gjøre det klart for meg at jeg kunne si akkurat hva jeg ville. Så ja - det skal han tåle! Tro ikke at du er den første pasienten med en "ufin" språkbruk - og særlig ikke om han er over 50!

Gjest anynom
Skrevet

Klart du kan bruke sånne ord når du snakker med psykiateren din. Han har nok hørt det meste - og blir helt sikkert ikke forskrekket.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja, du kan trygt si slike ord til psykiateren din.

Selv om en har pene klær og et godt rykte, tåler en fint å høre om puling - både forfra og bakfra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...