Gå til innhold

Angst hos 13-åring

Anbefalte innlegg

Gjest Luskan

Jeg er mor til en 13 år gammel jente som er plaget av angst.Siden mars så har hun ikke sovet i sin egen seng.Hun er redd for å bli kvalm å kaste opp.Hun fungerer grit på dagen men på kvelden rundt leggetid får hun vondt i magen og vil ut for å lufte seg.Da har vi det gående fra ca.halv ti på kvelden til i to tida på natta.Dette påvirker oss alle i familien og vi er ganske slitne.Detender med at hun sovner på sofen fullt påkledd.Vi har snakket med både helsesøster og lege.Hva kan vi gjøre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/52689-angst-hos-13-%C3%A5ring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

nøffelinøff

jeg er en jente som nå er 21 år og hadde det å akkurat samme måte som henne i mange mange år.

når jeg var barn var jeg livredd for å bli kvalm og kaste opp,og det inntraff alltid på kvelden.

da jeg drog for å studere i en annen by gikk det til den grad at jeg var konstant kvalm og svært plaget av brekninger og våkenetter, hadde ofte følelesen av at "nå må jeg kaste opp"..

for meg var det svært plagsomt, men det har begynt å gå over nå som jeg vet grunnen.

det er ganske vanlig å føle det slik, jeg vokste opp med rusmisbrukende foreldre og dette ble vel en måte å plassere frykt og vonde følelser på.

men det kan være mange grunner til at din datter oppfører seg slik, og selv innså jeg at jeg måtte ignonrere det og jeg begynte å tenke" ja, jeg innbiller meg selv at jeg er kvalm, men da får jeg vel bare kaste opp da..hva så?"

først ville jeg tatt henne med til legen for å ta hormonprøver da kvalme kan være bivirkninger på flere ting(men iom at det bare er på kvelden ville jeg tatt med ro) og viser ikke disse prøvene noe ville jeg latt henne gå til psykolog.

jo fortere hun får det vekk, jo bedre er det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...