Gå til innhold

Hva bør jeg gi av vitaminer når jeg fullammer babyen?


Gjest dagros

Anbefalte innlegg

Gjest dagros

Jeg fullammer fremdeles datteren mitt på 5 mnd. Hun virker fornøyd, og legget godt på seg.

Bør jeg snart introdusere henne for annen mat? Ev. vitamintilskudd?

Og til slutt - jeg syntes jeg kunne spise masse uten å legge på meg de første månedene som jeg ammet. Nå derimot legger jeg visst heller på meg. Er dette vanlig? Og i såfall hvorfor?

På forhånd tusen takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære dagros. Alle barn bør få d vitaminer fra ca 4 ukers alder da det ikke blir nok av dette så langt nord, spesiellt i vinterhalvåret. Ellers er det ikke behov for ekstra tillskudd av andre vitaminer hos fullbårne barn. Fullamming er fullgod ernæring om barnet har en tilfredsstillende vektøkning og mor og barn trives med det.Studier viser at det er ingen fordeler ved å innføre fast føde før 6 måneder om ammingen går ukomplisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...