Gå til innhold

Begynne på fontex igjen

Anbefalte innlegg

Gjest noona

Hallo. Er ei jente på 23 som har slitt med angst siden jeg var 18. For noen år siden begynte jeg med fontex,20 mg. Syntes disse hjalp bra, jeg var ikke så nervøs mer og følte meg gladere. Klarte å gå på skole, fikk kjæreste og hadde det OK. Så ble jeg gravid og sluttet på pillene. Merket at jeg ble mer nedstemt etter en tid, ogetter en ubehagelig hendelse ca et år etter at jeg kutta ut pillene begynte jeg å få angstanfall igjen. De kan vare i timevis, av og til en hel dag, men da ikke sånn kjempesterkt. Blir livredd for at noe feiler meg, at jeg kommer til å dø, eller at jeg ikke skal klare å ta meg av ungen. Og føler meg ofte så fjern på en måte...

Kunne tenke meg å begynne i arbeid, men dette er uaktuelt slik jeg har det nå. Vurderer å begynne med fontex igjen, men så leste jeg i et blad at ingen faktisk kjenner langtidsvirkningen av SSRI, og at man kunne få personlighetsforstyrrelser, bli scizofren, få for tidlig aldring og masse annet skummelt av medisinen. Stemmer dette? I så fall vil jeg ikke ta sjansen, selv om det hjelper meg. Og-hvis jeg begynner på medisinen, kan jeg da risikere å reagere annerledes på den nå enn jeg gjorde sist? Få andre bivirkninger ol.?

Eller vil det bli like bra som sist?

Håper på svar...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/52942-begynne-p%C3%A5-fontex-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...