Gå til innhold

FU:Hvilken bunad er finest, syns dere?

Anbefalte innlegg

Jeg liker ikke bunader, punktum finale.

Jeg skulle vel kunne si noe om hvilken som er minst stygg (bomsedeisete og budeieaktig), men jeg aner ikke hvor de forskjellige er fra ettersom jeg som sagt ikke fordrar bunader og derfor ikke har giddet å sette meg inn i det. Sånn er det med den saken.

Fortsetter under...

Jeg liker ikke bunader, punktum finale.

Jeg skulle vel kunne si noe om hvilken som er minst stygg (bomsedeisete og budeieaktig), men jeg aner ikke hvor de forskjellige er fra ettersom jeg som sagt ikke fordrar bunader og derfor ikke har giddet å sette meg inn i det. Sånn er det med den saken.

Du har kanskje pene bein og slipper å skjule dem? :-)

Jeg har Vestfoldbunad og synes selvsagt den er kjempefin.

Den er veldig enkel, med rødt liv, svart stakk og sølvsnøring i brystet. Rød/svart cape om det er kaldt. Veldig "bunadete" (fiiint nytt ord).

Jeg får mange komplimenter for den, men folk kjenner den ikke så godt - ikke så mange som har den.

Mannen min har Nordlandsbunad, den er også flott.

Enig, vestfoldbunad. Min ligger på loftet. Har både grønn og rød overdel til. Men den må syes inn endel..så får vel ikke brukt den før neste år.

Annonse

Ulv I Faarikaal

Ja, det ligger mye historie i veggene på setra vår også. Jeg og mine brødre satt som tente lys og hørte på historier fra gamle dager.

Gamlegutta dro en dagsreseise eller to for å besøke sine tilkommende eller temporære på setra, og det gikk ikke alltid like bra, for moralen var litt ulik dagens.....

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...