Gå til innhold

Utslett av proteinshake?


Gjest Spire

Anbefalte innlegg

Kjører tre shaker pr. dag nå deriblant eggproteiner fra Prior.

Sliter med utslett/ kviser eller liknende.

Er det noen andre som kjenner til dette eller er det bare jeg som reagere eller er allergisk på en måte??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jupp, i perioder med høyt proteininntak så får jeg også litt antydninger til kviser, men kviser har aldri vært noe stort problem for meg så det er ikke rare greine jeg får....

Men jeg har nesten til enhver tid når spiser mye proteiner ett parr-tre stk på ryggen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei!

Jeg kjenner ikke til denne typen problemer i forhold til proteintilskudd, men det er klart at allergiske reaksjoner kan oppstå i forhold til alle typer næringsstoffer og matvarer. Dersom du med sikkerhet vet at det er proteinet du bruker som forårsaker utslettet, kunne det være lurt å gå over til en et annet merke.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg kjenner ikke til denne typen problemer i forhold til proteintilskudd, men det er klart at allergiske reaksjoner kan oppstå i forhold til alle typer næringsstoffer og matvarer. Dersom du med sikkerhet vet at det er proteinet du bruker som forårsaker utslettet, kunne det være lurt å gå over til en et annet merke.

Med vennlig hilsen

Jeg kan ikke noe om proteiner iforhold til kviser, men blir ikke det noe av det samme som att folk får kviser av sjokolade?

Mener ihvertall at jeg lettere får ett parr kviser om jeg spiser mye proteiner, samme skjer om jeg spiser mye sjokolade.

Hehe men nå spiser jeg stort sett alltid mye proteiner så det er ikke godt å si lenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke noe om proteiner iforhold til kviser, men blir ikke det noe av det samme som att folk får kviser av sjokolade?

Mener ihvertall at jeg lettere får ett parr kviser om jeg spiser mye proteiner, samme skjer om jeg spiser mye sjokolade.

Hehe men nå spiser jeg stort sett alltid mye proteiner så det er ikke godt å si lenger...

Hudlege Ole Fyrand uttaler i en bok om kviser at det ikke er grunnlag for å si at matinntaket har noen betydning for kviser. Han brukte som eksempel fortvilte foreldre som kom til ham i håp om at noen velvalgte ord fra eksperten skulle bremse godteriinntaket hos deres håpefulle.

Noe helt annet er at jeg - som du - faktisk også mener å kunne merke forskjell på huden etter en dag med usunne valg i matveien..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp, i perioder med høyt proteininntak så får jeg også litt antydninger til kviser, men kviser har aldri vært noe stort problem for meg så det er ikke rare greine jeg får....

Men jeg har nesten til enhver tid når spiser mye proteiner ett parr-tre stk på ryggen....

Vel forskningen mener at kviser ikke kommer av mat, men hormonforandringer. En annen ting er jo at visse matsorter kan forandre på våre hormoner, og da kanskje det har en sammenheng uansett:)

http://i.am/bicepsxl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...