Gå til innhold

sliter med sjalusi

Anbefalte innlegg

Gjest hjelp meg19

Jeg er ei jente på 19 som virkelig sliter med sjalusi. Dette gjør meg svært usikker når det gjelder kjæresten min (19). Bare den minste ting kan få meg til å tro at han liker en annen jente - og at han er blitt lei av meg. Tror dette bunner i dårlig selvtillit.

Nå er jeg i ferd med å skyve ham fra meg pga dette - noe jeg ønsker minst av alt. Det er vel grenser for hvor lenge han orker å ha en kjæreste som er sjalu. HVORDAN kan jeg få forandret det? Nytter det å gå til psykolog? Dette sliter utrolig sterkt på meg nå om dagen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/53113-sliter-med-sjalusi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kognitiv terapi hos psykolog har hjulpet mange som sliter med "sykelig" sjalusi! Kognitiv terapi er endring av tankemønster. Det du også kan prøve, er; de gangene du blir sjalu, feks hvis han titter litt på en annen jente, så tenk på deg selv og om du noen ganger titter litt på andre gutter... For det gjør du vel? :-) Men det betyr vel ikke at du liker kjæresten din noe mindre....?

Mener ikke å være nedlatende, men du er "bare" 19 år, og kan også vokse det av deg! Ønsker deg lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/53113-sliter-med-sjalusi/#findComment-213703
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...