Utafor Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 Jeg er selv klar over at sjalusien jeg føler er både irrasjonell og usunn, men jeg klarer ikke å bekjempe den. Blir bare så forferdelig urolig og føler at den spiser meg opp innvendig. Det dreier seg om all slags sjalusi. Er livredd for at folk ikke skal like meg, at de skal unngå meg og vende seg mot andre mennesker istedenfor. Jeg vet jo at jeg ikkekan ha alle menneskene jeg er glad i for meg selv, og jeg vet at selv om de er sammen med andre så bryr de seg om meg. Men hvorfor føler jeg da denne syke sjalusifølelsen? Finnes det noen gode råd? Jeg holder på å bli gal av å kjenne på denne følelsen nesten konstant.. er jeg for selvsentrert? Er det pga egoisme jeg ikke tåler at andre får oppmerksomhet fra folk jeg anser som "mine"? Det er jo isåfall helt på trynet.. Jeg vil jo ikke være egoistisk og ikke klare å se lenger enn til min egen nese.. Oppgitt hilsen fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/53244-hvordan-bekjempe-sjalusi/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.