Gå til innhold

FU: Hva byr du på når du får uventet besøk som forventer servering?

Gjest Novembermom

Anbefalte innlegg

Gjest Novembermom

Det kommer an på om jeg har noe å servere i det hele tatt. Kommer det uanmeldt besøk så er det ofte vi ikke har noe. Men har vi noe så er det som oftes potetgull og brus. Da får de det.

Vet vi at det kommer besøk så kjøper vi inn litt brus, en kake, chips, sjokolade eller noe sånt.

Når mine foreldre får besøk f eks på en søndag ( folk ringer til dem først før de kommer ), så stikker min far ned til bensinstasjonen og kjøper noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Spenning

6

• flisa

4

• birdie

3

• Altman

2

Mest aktive i denne tråden

Går det an, da?

Komme uventet og forvente servering?

Hmm... Jeg hadde kanskje funnet en pakke Mariekjeks, eller noe? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaffe hvis mistermannen er hjemme. Jeg kan nemlig ikke koke det selv.

Ellers byr jeg ikke på noe spesielt.. har vi noe godteri, chips eller sånt, så setter jeg det kanskje i en skål, men har vi ikke så bekymrer jeg meg ikke over det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Martine

Vi har 7-11 i nærheten, så en av oss kan alltid løpe dit å kjøpe noe. Te, kaffe og vin har vi alltid .

Men ingen _forventer_ vel servering på uanmeldt besøk?

Finner vi ut at vi ønsker å spise litt sammen, ringer vi gjerne og bestiller en pizza/ annen mat på døren. Enten om vi kjøper den eller om vi spleiser med gjestene, det kommer an på situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har aldri skjedd at folk har kommet ubedt og forventet servering. Vi har stort sett altid en pakke kjeks eller to liggende, så det hadde ikke vært noe problem uansett. Hadde vi ikke hatt hadde jeg sagt som sant var at vi ikke forventet besøk og derfor ikke hadde noe klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe..

Jeg har som regel noe gammel kjeks liggende, så venner de seg av med å forvente noen ting som helst!

Med hilsen,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg her to svigerinner som alltid byr på et hav av snop, gjærbakst, brus, te og all slags. Jeg selv har aldri fått til det. :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid boller/kanelsnurrer/skolebrød i frysern. Baker store porsjoner og fryser ned - kjekt å tine opp i en fei! Eller is (2-liter is er kjekt...), Vestlandslefsa, fuktes i 20 min. og smøres m/margarin, sukeer og kanel. Eller kjeks/snacks. Eller bake en bakepulver-pizza....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har alltid boller/kanelsnurrer/skolebrød i frysern. Baker store porsjoner og fryser ned - kjekt å tine opp i en fei! Eller is (2-liter is er kjekt...), Vestlandslefsa, fuktes i 20 min. og smøres m/margarin, sukeer og kanel. Eller kjeks/snacks. Eller bake en bakepulver-pizza....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Smekker sammen en posjon Birdie-muffins som tar 10 min å lage. Jeg har nemlig blitt en jævel på å bake disse. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har de definitivt gått feil, om de kommer uventa og forventer servering !

Men noe å drikke får de, øl fks. !

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

Det kommer an på om jeg har noe å servere i det hele tatt. Kommer det uanmeldt besøk så er det ofte vi ikke har noe. Men har vi noe så er det som oftes potetgull og brus. Da får de det.

Vet vi at det kommer besøk så kjøper vi inn litt brus, en kake, chips, sjokolade eller noe sånt.

Når mine foreldre får besøk f eks på en søndag ( folk ringer til dem først før de kommer ), så stikker min far ned til bensinstasjonen og kjøper noe.

Kaffe har jeg alltids. Spør om de vil ha og det vil de fleste. Da føler du at du har "gitt" noe.

Men det er vel meg/oss de vil treffe, de kommer vel ikke for å spise?

Men en kopp kaffe er godt å ty til. Vil de ikke ha noe, så er det som regel et tegn på at de ikke har tenkt å sitte mer enn en kort stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smekker sammen en posjon Birdie-muffins som tar 10 min å lage. Jeg har nemlig blitt en jævel på å bake disse. :o)

Jeg vil også bli en jævel til å bake muffins!!

Kunne man be om oppskriften på birdie-muffins?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...