Gå til innhold

FU: Hva byr du på når du får uventet besøk som forventer servering?

Gjest Novembermom

Anbefalte innlegg

Det er da det er lurt å ha boller/rundstykke i fryseren.

Eller vafler.

Lett å tine og server brunost og syltetøy til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Spenning

6

• flisa

4

• birdie

3

• Altman

2

Mest aktive i denne tråden

Svigermor kommer heldigvis ikke på overraskelsesbesøk....

De andre jeg kjenner har folkeskikk og forventer ingenting når de kommer uanmeldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tiner jeg noe lekkert fra fryseren, eller rører kjapt sammen ei italiensk vanilje/mandel-kake, og serverer kaffe og småkaker mens vi venter på at mandelkaka godgjør seg i ovnen.

*fnis*

Nei, helt ærlig, da får de vel få ei brunost-skive, da, hvis jeg ikke tilfeldigvis har noe godteri eller ingredienser til vaffelrøre i heimen. Ubudne gjester kan ikke komme til bords med høye krav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sier jeg: Hvis dere er veldig sultne så kan dere få ei skive med nugatti.

Jeg kommer til å ringe i GOD tid på forhånd i så fall! *pjuuuk* :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest KariV

Det jeg har i huset (dersom jeg har noe). Men jeg regner med at uanmeldte besøkende vet at de kommer uanmeldt, og dermed ikke "forlanger" oppvartning. Om de likevel forventer servering, kan de bare sitte der.

Når det er sagt: Jeg elsker uventet besøk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fint lite vi har liggende her i huset til slike anledninger.

Men vi stikker ofte rett ned på butikken og kjøper noe om det kommer noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ørkenvandreren

Nå får jeg aldri uventet besøk, for folk vet hva jeg synes om det... Et par timers varsel skal jeg som minimum ha.....

Jeg har alltid noe liggende i fryseren, en rullekake, noen boller, litt sjokoladekake, is, en pakke med lefser, osv.

Men dette er som sagt mer til meg, enn uventede gjester.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kakel nå

Nå får jeg aldri uventet besøk, for folk vet hva jeg synes om det... Et par timers varsel skal jeg som minimum ha.....

Jeg har alltid noe liggende i fryseren, en rullekake, noen boller, litt sjokoladekake, is, en pakke med lefser, osv.

*fniser* og legger inn søknad....om Vestlandslefser:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*fniser* og legger inn søknad....om Vestlandslefser:-)

.........pleier å by på meg selv jeg. Det får være nok :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forbanna mannfolk med deres høye forbrenning..!

*snøfter og vier seg til gulrøttene*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tiner jeg noe lekkert fra fryseren, eller rører kjapt sammen ei italiensk vanilje/mandel-kake, og serverer kaffe og småkaker mens vi venter på at mandelkaka godgjør seg i ovnen.

*fnis*

Nei, helt ærlig, da får de vel få ei brunost-skive, da, hvis jeg ikke tilfeldigvis har noe godteri eller ingredienser til vaffelrøre i heimen. Ubudne gjester kan ikke komme til bords med høye krav.

Hehehehe.. og jeg som hadde tenkt å be om oppskriften på den italienske snadderkaka som var så kjapp å smelle sammen.. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbanna mannfolk med deres høye forbrenning..!

*snøfter og vier seg til gulrøttene*

Gulrotkake går bra det:-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, når du spør på den måten så er jeg faktisk usikker :)

Ja, skjerpings nå! Jeg sirkler deg inn vettø! -Og vaffel med wiener er da godt det? :-) eller så kan jeg bli så lenge at du rekker å smelle sammen en kake :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

Jeg kommer til å ringe i GOD tid på forhånd i så fall! *pjuuuk* :-)

Det tror jeg du gjør lurt i, fru flis. Og DA, hvis du ringer altså, kan jeg diske opp med et heftig dessertbord til deg! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...