Gå til innhold

NHD - usikker bipolar, medisinering?

Anbefalte innlegg

Gjest (ikke undertegnet)

Jeg har lenge gått på SSRI pga reekativ depresjon.Har sluttet nå. Leser mye psykologi/psykiatri som selvhjelp, prøve å finne ut av sakene.

Har betandig vekslet mye mellom melankoli og oppstemthet. Har ikke føltes unormalt egentlig. Sto noe nevnt om cyclotomt stemningsleie eller noe slikt. Det VAR liksom meg. Har begynt å lure på om jeg kan ha en bipolar lidelse. Følte meg lett hypoman etter SSRI-slutt. Leste at dette kunne være et tegn på at en ikke skulle hatt SSRI.

Jeg spør legen om han noen gang har tenkt at jeg kan være bipolar II. Det har han egentlig ikke, sier han. Problemet er bare at jeg har vanskelig for å huske alt jeg skal fortelle når jeg er der, så det er jo tusenvis av små ting han burde vite, men som han ikke vet. Har prøvd å skrive, men tror ikke han er så "keen" på sliek skriverier. Jeg skriver MYE når jeg først skriver. Og da mister jeg motivasjonen når jeg føler hans uvilje (han skjuler den så godt han kan).

MEN så sier han, vi kan gjerne prøve stemningsstabiliserende medisiner, det er ikke skadelig. Stemmer det? Er det bare å prøve, og så finner en ut at en ikke er bipolar hvis det IKKE virker.

Føler atj eg på en måte styrer medisineringen selv. Jeg ville slutte på SSRI, det var greit med en gang. JEG foreslår bipolar (som ikke han har tenkt på) og da er det greit å begynne å medisinere ut ifra MINE mistanker.

Jeg føler meg litt usikker. Vet han hva han driver med da. Eller er det jeg som er for sterk og kunnskapsrik, slik at han gitt opp å diskutere med meg. Jeg KAN mye riktignok, men vil gjerne ikke bestemme både diagnoser og medisinering selv.

NHD - hva mener du?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/53260-nhd-usikker-bipolar-medisinering/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Dersom det overhode er mistanke om bipolar II, ville jeg være svært kjapp med å prøve Lamictal i 6 mnd.

Husk å ta serumkonsentrasjonsprøve 10-20 dager etter at du har kommet opp på 100 mg.

Kan du ikke diskutere diagnosen med noen fornuftige og rolige som har kjent deg godt over lang tid?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...