Gjest TotallyLost Skrevet 12. mai 2002 Skrevet 12. mai 2002 En tidligere venninne av meg har en manisk/depressiv lidelse og hun bruker angivelig hasj/alkohol (om enn kanskje ikke til vanlig) men man vet at hun i tillegg har hatt en voldelig/aggerssiv adferd tidligere og hun har gitt uttrykk for at hun dengang var redd for å skade barna sine evt. "hadde lyst til å stikke kniv i samboer". Den gang ble hun til slutt innlagt etter selvmordsforsøk og det skjedde ikke noe mere dramatisk. Senere ble det slutt mellom henne og samboer. Det gikk 6 mndr og jeg og hennes x ble kjærester. Dette var overhodet ikke planlagt - noe hun påstår. Hun påstår mye annet også, men det er altså ikke realitet. Nå har det tilsammen gått 5-6 mndr etter at hennes x og jeg ble kjærester og det har vært mye tull/sykt fra hennes side. Nå har det seg slik at vi fikk vite via en "venn" av henne at hun ønsker å ta livet av meg for så å få x tilbake. Jeg er nå i tvil om denne situasjonen faktisk KAN OPPSTÅ? Hun kan være truende til litt av hvert - det vet jeg - og jeg er bekymert for at hun faktisk kan komme til å gjøre dette i desperasjon og affekt. Vi fikk også vite at hun visst nok skal ha solgt tabletter hun selv skulle bruke for 15.000 kr. Er det muligheter for at hun kan være/er psykotisk? Hva med hasj/tabletter/alkohol + manisk/depressiv lidelse ----> psykotisk? Og i så fall: burde jeg være bekymret for eget liv? Jeg har i tillegg barn og vil jo ikke at noe skal skje når de er tilstede. Er faktisk en smule engstelig........ 0 Siter
Sorgfull Skrevet 12. mai 2002 Skrevet 12. mai 2002 Hei TotallyLost. Det Høres jo som damen det er snakk er skikkelig syk. Jeg kan godt tro hun er psykotisk. Å bare det å blande, rus, medikamenter og psykiskeproblemer er i segs elv farlig for vedkommende å dem rundt seg. Jeg syns du skal ta kontakt med noen fagarbeidere i din hjemkommune. om det er politt eller lege. drøft det med dem, slik at dekan ta afære overfor henne og dermed fjerne din engstelse eller uro. 0 Siter
grublings Skrevet 12. mai 2002 Skrevet 12. mai 2002 Gå til politiet å få de til å lage et besøks-forbud for henne i nærheten av din bolig. Bryter hun det, er det mye lettere å gå videre med andre sanksjoner. (koble inn psyk. osv.) 0 Siter
Gjest (ikke undertegnet) Skrevet 12. mai 2002 Skrevet 12. mai 2002 Sikkert kjempe teit, men hav er NHD? Beklager det dumme spm. 0 Siter
flisa Skrevet 13. mai 2002 Skrevet 13. mai 2002 Sikkert kjempe teit, men hav er NHD? Beklager det dumme spm. Det er navnet på psykologen her inne; Nils Håvard Dahl :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.