Gå til innhold

NHD: ang drapstrusler

Anbefalte innlegg

Gjest TotallyLost

En tidligere venninne av meg har en manisk/depressiv lidelse og hun bruker angivelig hasj/alkohol (om enn kanskje ikke til vanlig) men man vet at hun i tillegg har hatt en voldelig/aggerssiv adferd tidligere og hun har gitt uttrykk for at hun dengang var redd for å skade barna sine evt. "hadde lyst til å stikke kniv i samboer". Den gang ble hun til slutt innlagt etter selvmordsforsøk og det skjedde ikke noe mere dramatisk.

Senere ble det slutt mellom henne og samboer. Det gikk 6 mndr og jeg og hennes x ble kjærester. Dette var overhodet ikke planlagt - noe hun påstår. Hun påstår mye annet også, men det er altså ikke realitet. Nå har det tilsammen gått 5-6 mndr etter at hennes x og jeg ble kjærester og det har vært mye tull/sykt fra hennes side.

Nå har det seg slik at vi fikk vite via en "venn" av henne at hun ønsker å ta livet av meg for så å få x tilbake. Jeg er nå i tvil om denne situasjonen faktisk KAN OPPSTÅ? Hun kan være truende til litt av hvert - det vet jeg - og jeg er bekymert for at hun faktisk kan komme til å gjøre dette i desperasjon og affekt. Vi fikk også vite at hun visst nok skal ha solgt tabletter hun selv skulle bruke for 15.000 kr. Er det muligheter for at hun kan være/er psykotisk? Hva med hasj/tabletter/alkohol + manisk/depressiv lidelse ----> psykotisk? Og i så fall: burde jeg være bekymret for eget liv?

Jeg har i tillegg barn og vil jo ikke at noe skal skje når de er tilstede. Er faktisk en smule engstelig........

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/53324-nhd-ang-drapstrusler/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei TotallyLost.

Det Høres jo som damen det er snakk er skikkelig syk. Jeg kan godt tro hun er psykotisk. Å bare det å blande, rus, medikamenter og psykiskeproblemer er i segs elv farlig for vedkommende å dem rundt seg. Jeg syns du skal ta kontakt med noen fagarbeidere i din hjemkommune. om det er politt eller lege. drøft det med dem, slik at dekan ta afære overfor henne og dermed fjerne din engstelse eller uro.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/53324-nhd-ang-drapstrusler/#findComment-214941
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...