Gå til innhold

NHD--hva menes med beh. av psyk.lidelser?

Anbefalte innlegg

Sender dette kanskje "dumme" spm. om hva som er "vanlig" beh.av angst/depresjon/sos,-panikkangst-ustab.pf/

og bip.||(evt. andre pf.-):er det kun medisin,med. kombinert m/samtaleterapi,samtaleterapi ALENE(mener da alle ovennevnte lidlser).Forstår at det er gradsforskjell,men langt de fleste som får slike diagnoser,vil vel i perioder være beh.trengende og noe invalidisert.

Finnes der noen generelle kjøreregler,eller er det opptil hver enkelt lege?Har inntrykk av at noen leger/psykiatere er raske med å forskrive medik.-I fht ovennevte,hva er avgjørende for at man velger det ene framfor det andre?-Og hvor lang tid regnes en gjennomsnittlig beh. å vare,regnet i mdr./år/livslang?-hva er galt med å bruke medisin,hvis den/de kan hjelpe på livskvaliteten;eller er det en "falsk krykke"???Hvordan er prognosen,også sett ifht den beh.form man velger?

Håper du svarer,da temaet engasjerer meg.

mvh. uffamei

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/53395-nhd-hva-menes-med-beh-av-psyklidelser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Du etterspør en lærebok i psykiatri.

Det er mer en jeg kan ta på meg å skrive her på forum.

Jeg foreslår at du kjøper deg en lærebok i bokhandelen. Anbefales og det koster bare noen hundre kroner :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...