Gå til innhold

Tvangsspising-terrror

Anbefalte innlegg

Gjest (ikke undertegnet)

Har vært godt humør i hele dag. Så var det en liten ting som gikk i mot meg. Og nå har jeg spist 1 eple og 1 banan (skulle prøve å være sunn først, men det skar seg) 2 fiskekaker, 1 pølse, en kjempediger ostebit (en halv liten gulost), disse tre siste med masse ketchup på, og så seks havrekjeks med Gaute mørk sjokoladesaus på (kjempegodt forresten, fant på det nå, hi,hi -blir nok en ny trøste-favoritt) og 2 knekkebrød med peanøttsmør.

Nå har jeg spist nok til å bli rolig. Men det er for jævlig. Hvordan skal jeg noengang kunne bli slank (eller mindre feit) igjen.

Også så flaut det er. Hadde jeg ikke vært redd for at andre skulle lukte det, hadde jeg tatt en øl isteden. Garantert. Det er banna bein meg helt sant. Det hadde vært mye bedre! Men enda flauere hvis det hadde blitt oppdaget. Det hadde liksom vært enda mer lavmål. Drikke midt på dagen. Men jamen er det snart fristende å prøve. For å slippe å være så tjukk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/53463-tvangsspising-terrror/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Leel@

Hmmm...... nei det der kan ikke være så altfor kjekt nei! Skal ikke si at du må ta deg sammen/få bedre sjøldisiplin, for det er ikke der det ligger selv om det kan virke slik i utgangspunktet. Dette høres nok nesten mer ut som en spiseforstyrrelse. For du sier jo selv at det som utløste denne spiseorgien var en liten ting som gikk deg i mot. Hva med å oppsøke ROS/IKS? Der kan man få hjelp for tvangsspising vet du.... kunne det vært en idé?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/53463-tvangsspising-terrror/#findComment-218700
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

Hmmm...... nei det der kan ikke være så altfor kjekt nei! Skal ikke si at du må ta deg sammen/få bedre sjøldisiplin, for det er ikke der det ligger selv om det kan virke slik i utgangspunktet. Dette høres nok nesten mer ut som en spiseforstyrrelse. For du sier jo selv at det som utløste denne spiseorgien var en liten ting som gikk deg i mot. Hva med å oppsøke ROS/IKS? Der kan man få hjelp for tvangsspising vet du.... kunne det vært en idé?

Tvangsspising ER jo en spiseforstyrrelse det da. De fleste tenker derimot bare på bulimi og anorexia.

For meg er det indre uro som utløser "ete-kickene". Så jeg går hos psykiater. Hadde liksom håpet at det skulle hjelpe på problemene, men det går tregt.

Et bra sistat vedr tvangsspising/trøstespising:

'Mat er en dårlig trøst, det er derfor det skal så mye til.'

Bra sagt!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/53463-tvangsspising-terrror/#findComment-218884
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Tvangsspising ER jo en spiseforstyrrelse det da. De fleste tenker derimot bare på bulimi og anorexia.

For meg er det indre uro som utløser "ete-kickene". Så jeg går hos psykiater. Hadde liksom håpet at det skulle hjelpe på problemene, men det går tregt.

Et bra sistat vedr tvangsspising/trøstespising:

'Mat er en dårlig trøst, det er derfor det skal så mye til.'

Bra sagt!

Jeg tror desverre ikke det finnest noen fasit eller vidunderkur mot tvangsspising.

Jeg har en vennine som også lider av dette kombinert med bulimi.

Jeg også spiste mye før, men jeg tror det var fordi jeg var deprimert å ga fan liksom i meg selv. Brukte kroppen som søppelbøtte.

Jeg har slanket meg nå siden januar og gått ned fra 92 til 75 kg. Er 175 høy, og tro meg det har ikke vært noe problem!

Tidligere slankekurer har jeg gått rundt sulten som en ulv og rast ned i vekt, og gjerne like fort opp igjenn.

Nå spiser jeg regelmessige måltider, og passer på ikke spise for mange feite middager.

Prøver også å gå turer men det er jeg ikke like flink til.

Når du hiver i deg store mengder med mat og godteri, så vil du ha ett høyt sukker og salt innhold i blodet. Det kan være dette som gjør at du blir urolig og irritabel og må spise noe for at du skal få ro i kroppen. Det er jo ganske logisk...

Crom tabletter (tror jeg det heter) har jeg prøvd og mange føler at det hjelper mot søstsug.

Finnest også noe annet tror jeg som skal balansere sukker og salt i blodet, men det vet jeg ikke så mye om.

Du må venne deg til regelmessige måltider.

Kanskje legen kan hjelpe deg bedre enn psykologen din

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/53463-tvangsspising-terrror/#findComment-235877
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...