Gå til innhold

Nøste opp i gamle tråder!

Anbefalte innlegg

Gjest Theos

Titter forskremt ut på verden. Det er gått 2 år siden jeg snublet og falt utfor psykdomsstupet. Siden dengang har jeg vært holdt i psykdommens klamme grep.

Nå løfter jeg blikket. Endelig! For første gang siden år 2000!..

..men, hvor begynner jeg nå? Forsøker forskremt å møte verden igjen. Med all min nyervervede viten om meg selv. Nå må jeg starte å nøste opp gamle relasjonstråder. Finne frem til nettverket jeg engang hadde. Vel vitende om min hudløse sårbarhet. En side jeg bestandig effektivt har undertrykt.

Skal jeg være tro mot meg selv må jeg tørre å vise (i allefall litt) av min egentlige sårbarhet.

Huff! Dette er tøft. Det er godt å kjenne at jeg løfter blikket, men tøft å se det jeg ser.

Er du noen her med erfaring? Trenger virkelig gode råd om tiden etter den værste psykdomsfasen.

Forhåpningsfulle klemmer fra Theos.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/53499-n%C3%B8ste-opp-i-gamle-tr%C3%A5der/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har vært med på det ja.

Tiden i begynnelsen er tøff, var iallfall det.

Det å måtte gå ut å treffe folk igjen etter på, når alle visste hvordan situasjonen var.

Fikk til om med spørsmål om ikke jeg var død?

Men det ordenr seg etterhvert. Kom inn i dinne nye/eller gamle rytmer.

Oppsøk venner, noen til å være sosiale med.

Etterhvert vil det gå av seg selv.

Men jeg for min del pratet ikke så mye om det som var skjedd til folk, bare til minenærmeste venner.

HHadde heldigvis dem .

Du er tøff, og du virker full av pågangsmot, dette vil du klare.

Kos og klem -

en som har vært i samme situasjon.

Lykke til.

Bare ta kontakt. jeg svarer!!!!

Gjest Theos

Har vært med på det ja.

Tiden i begynnelsen er tøff, var iallfall det.

Det å måtte gå ut å treffe folk igjen etter på, når alle visste hvordan situasjonen var.

Fikk til om med spørsmål om ikke jeg var død?

Men det ordenr seg etterhvert. Kom inn i dinne nye/eller gamle rytmer.

Oppsøk venner, noen til å være sosiale med.

Etterhvert vil det gå av seg selv.

Men jeg for min del pratet ikke så mye om det som var skjedd til folk, bare til minenærmeste venner.

HHadde heldigvis dem .

Du er tøff, og du virker full av pågangsmot, dette vil du klare.

Kos og klem -

en som har vært i samme situasjon.

Lykke til.

Bare ta kontakt. jeg svarer!!!!

Takk for støtte og oppmuntring! Det kommer svært godt med:-).

Gjest Z@pvir

Kjenner det der med å være veldig forandret i forhold til meitt gamle jeg.

Jeg måtte, selv om det var vanskelig, kutte ut enkelte venner som ikke passet inn i mitt nye liv. Eller hvis det høres bedre ut; som jeg ikke passet inn i livet til lenger. Folk forandrer seg kontinuerlig. Kanskje viktig å være klar over hvis noen kutter ut oss også - å tenke på at vi ikke med en gang må tro at det er oss det er noe galt med. Kanskje også de har vært igjennom en "prossess".

Lykke til videre. Ikke gi opp om det kommer enkelte mindre (eller større) nedturer underveis. Du er tydeligvis på rett vei!

Gjest Theos

Kjenner det der med å være veldig forandret i forhold til meitt gamle jeg.

Jeg måtte, selv om det var vanskelig, kutte ut enkelte venner som ikke passet inn i mitt nye liv. Eller hvis det høres bedre ut; som jeg ikke passet inn i livet til lenger. Folk forandrer seg kontinuerlig. Kanskje viktig å være klar over hvis noen kutter ut oss også - å tenke på at vi ikke med en gang må tro at det er oss det er noe galt med. Kanskje også de har vært igjennom en "prossess".

Lykke til videre. Ikke gi opp om det kommer enkelte mindre (eller større) nedturer underveis. Du er tydeligvis på rett vei!

Tusen takk for støtten!

*Klemmer fra*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...