Gjest retvizan Skrevet 14. mai 2002 Skrevet 14. mai 2002 Det gjelder denne strofa i "Ja vi elsker": "alt hva fedrene har kjempet, mødrene har grett" Var de opptatt med å gre håret, gråte eller greie (orke) tilværelsen? 0 Siter
molli Skrevet 14. mai 2002 Skrevet 14. mai 2002 Når menn drar i krig for å kjempe, sitter kvinnene vanligvis igjen og GRÅTER.... 0 Siter
Gjest retvizan Skrevet 14. mai 2002 Skrevet 14. mai 2002 Gråte. Jeg tror du har rett. De gråt sikkert fordi alle mennene var ute og kjempet, og det ble lite på dem. 0 Siter
Gjest retvizan Skrevet 14. mai 2002 Skrevet 14. mai 2002 Når menn drar i krig for å kjempe, sitter kvinnene vanligvis igjen og GRÅTER.... Kanskje de var så ustellte på håret at mennene brukte krigen som unnskyldning for å komme seg bort? Så satt de igjen alene og angra seg. DA begynte de å gre håret. 0 Siter
Lionn Skrevet 14. mai 2002 Skrevet 14. mai 2002 Jeg tror du har rett. De gråt sikkert fordi alle mennene var ute og kjempet, og det ble lite på dem. Vi kan altså konkludere med at de hadde god grunn til å gråte. 0 Siter
Gjest retvizan Skrevet 14. mai 2002 Skrevet 14. mai 2002 Vi kan altså konkludere med at de hadde god grunn til å gråte. Ja, de gråt nok så mye at de ikke fikk tid til å gre håret. 0 Siter
molli Skrevet 14. mai 2002 Skrevet 14. mai 2002 Kanskje de var så ustellte på håret at mennene brukte krigen som unnskyldning for å komme seg bort? Så satt de igjen alene og angra seg. DA begynte de å gre håret. *he-he* Synes jeg ser det. En gjeng skikkelig lurvete SKJÆRE- OG KRÅKEREIR som vinker adjø til mennene sine.....også sier det ene stålull-huet til det andre: "Døhhhhhhh...Kanskje vi sku b'ynne å GRE vårs !??" 0 Siter
Gjest retvizan Skrevet 14. mai 2002 Skrevet 14. mai 2002 *he-he* Synes jeg ser det. En gjeng skikkelig lurvete SKJÆRE- OG KRÅKEREIR som vinker adjø til mennene sine.....også sier det ene stålull-huet til det andre: "Døhhhhhhh...Kanskje vi sku b'ynne å GRE vårs !??" Ja nettopp! *Ler* Men DA var for seint, vettu molli, og samma hvor mye de gredde disse lusereira sine, så satt de der mutters aleine. Og grein. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.