Gå til innhold

alternativ malariamedisin


azur

Anbefalte innlegg

Hei,

Mye av malariamedisinen som foreskrives har bivirkninger som mange er skeptiske mot. Spesielt Lariam er kjent for å gi psykiske bivirkninger som depresjon etc.

I det siste har jeg hørt om homeopatiske medisiner som (etter sigende) fungerer mot malaria. De heter China Reqia/Officinalus og Chinin Sulph (eller noe slikt). Er disse medikamentene å anbefale? Er det gjennomført noen tester som slår fast virkningsgraden? Kan medikamentene brukes som et supplement til vanlige medikamenter? Vil medikamentene kunne brukes overfor resistent malaria?

Takk for svar!

PS: Jeg skal være vekke i ca 7 mnd i øst-afrika, india, og sør-øst asia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tviler..

Malaria skyldest noen ørsmå parasitter som liker å spise røde blodlegemer. Det eneste som kan kurere/forebygge malaria er å få i seg noe gift som dreper malariaparasittene.

Malariaparasitter lar seg ikke skremme av homeøpatisk uttynnete giftstoffer. Du er nødt til å ta kininsulfaten eller china regia/officinalus i bittersmakende høye doser for å få noen effekt. Skyll gjerne plantegiften ned med en gin'n tonic, for å sikre kinininntaket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Kjære azur.

Malaria er en alvorlig sykdom som kan gi langvarige helseplager. Jeg har selv gode venner som har fått malaria i tropene og helsen har ikke vært densamme etterpå. De homeopatiske medisinene er såvidt jeg vet ikke testet i vitenskapelige forsøk og jeg råder deg til å ikke stole på disse som forebyggelse. Hvis du derimot skulle få malaria kan de selvfølgelig oppsøke en homeopat ved siden av å bruke skolemedisiner. Det arbeides med en vaksine mot malaria, men foreløpig bør du velge de ordinære midlene, selv om de skulle ha bivirkninger. Det er tross alt værre å få malaria...

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...