Gjest (ikke undertegnet) Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Jeg har vært sammen med kjæresten min i litt over ett år nå. Vi kjenner hverandre svært godt, og har gått igjennom mange ting sammen. For en tid siden hadde han et "eksplosivt" utbrudd i form av utagering/sinne. Han var som en trassig 6åring. Dette tok han ut på meg.(har aldri sett dette før) Han har forklart meg at årsaken til dette var en liten provokasjon fra min side, og dermed kom alle vonde ting som har bygd seg opp inni ham frem, både fra vårt forhold men også fra barndom/oppvekst og andre forhold. Han har masse ubearbeidet inni seg, som jeg lenge har sagt han bør ta tak i. Nå har han omsider kommet seg i terapi. Han har også en ADHD-diagnose som ingen noengang har gjort noe med. Ei heller nå. Så har vi nå bestemt oss for å ikke prates på en stund. La hverandre litt i fred, for at han skal få ro over tingene og jobbe med dem. Vi ble enige om dette for tre dager siden. Men i den tlf.samtalen vi da hadde, klarte han å si mange ting, som han rett etterpå angret og trakk tilbake. Han fortalte også at han er blitt usosial, klarer ikke ha lyd på tv, og er sliten. Han trekker seg unna venner og familie, og jeg (som bor noen mil unna) savner han veldig, samtidig som han er sint for at jeg har såret ham noen ganger i løpet av vårt forhold. Han kan si stygge, negative ting til meg, og rett etter be meg forstå at han er så sliten at han sier mye dumt nå som han ikke mener... Det er tre dager siden vi snakket. Han ringte allerede dagen etterpå og "ville bare prate og be om unskyldning for en del ting". Vi bestemte også å ikke sende sms. Dette har han sendt meg en haug av. Masse mld'r der han sier hvor gla han er i meg. Gutten min er ustabil og jeg lurer på hva som skjer? Dette bekymrer meg. Veldig. Jeg er på en annen kant av landet og vet ikke mine arme råd. Hva nå? Hvordan få sagt til ham at kanskje noe av "løsningen" kan ligge i å ta tak i den diagnosen han fikk for lenge siden, men som aldri ble gjort noe med... Hva gjør jeg når kjæresten er så ustabil og "rar" som nå? Venter på at han kommer seg videre i terapien? Sier i fra om ADHD? Avviser ham? (nei, det gjør jeg ikke)... Dette er en vanskelig balansegang. Jeg kjenner meg tilogmed redd for at han skal si sårende ting til meg igjen... :-/ Tar i mot alle tanker og råd med stor takk! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/53849-hjelphva-skjer-med-kj%C3%A6resten-min-nhd-og-andre/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest (ikke undertegnet) Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Jeg er selv ustabil. Middelaldrende kvinne. Vil tro han har det veldig vondt, fordi han vet han gjør folk rundt seg vondt selv om han ikke mener det. Han trenger samtaleterapi og/eller medisinering. Siden alt dette bunner i ting som ikke har med deres forhold å gjøre, må ikke du slite deg ut på grunn av han. Kanskje han trenger å høre at du som en betingelse for å fortsette forholdet forlanger at han skal søke hjelp. Når jeg har det som verst, kan ikke de nærmeste hjelpe meg selv om de prøver. Jeg blir bare irritert. Fordi de hele tiden kommer med forslag som er helt ugjennomforbare for meg der og da. Men de, som ikke har vært psyke, forstår det rett og slett ikke - selvfølgelig. Slike ting kan ikke FORSTÅS hvis det ikke er opplevd. Så enkel er den saken. Fortell at du ber han søke hjelp fordi du gjerne vil fortsette forholdet. Men understrek at du av hensyn til egen helse må beskytte deg så godt du kan. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/53849-hjelphva-skjer-med-kj%C3%A6resten-min-nhd-og-andre/#findComment-218481 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.