Gå til innhold

nervøs/angst -plz svar?

Anbefalte innlegg

Gjest trrrish

Jeg har litt angst nå og da, ikke sånn kjempeille da.. Går som regel greit å dempe den med alkohol eller mat. Er det normalt??

For den er liksom ikke ille nok til at jeg vil spørre om å få medisiner mot det...for det er bare litt...men hjelper så veldig å dempe med masse mat eller litt alkohol så...er det greit på en måte??

Jeg har angst for sykdommer og dø (det er ikke rart for moren min døde plutselig en dag da jeg var yngre).

Også har jeg angst for å bli gal og for å se ting, for at det skal være noen bak meg, eller være noen i huset, så blir jeg drit nervøs. Så kjenner jeg en berørelse bak på ryggen. Men det er så dumt å fokusere på sånt, for da blir alt verre, så jeg prøver å drite i det og bli med i livet i steden!!! Så blir jeg så forbanna på meg selv fordi det er så irrasjonelt så det ender med at jeg krøker meg sammen og skriker at jeg er lat og fæl og bortskjemt og skal slutte å innbille meg jeg har angst det er ingenting galt slå slå, får lyst til å begynne å kutte meg igjen (har sluttet-det løser ingenting!)for jeg blir så sint på meg selv.

Går til psykiater men han fokuserer jo på sånn hundre andre ting, så får liksom ikke snakket med han om det, det virker jo ikke viktig for jeg har jo nevnt det men han bryr seg mere om andre ting....

Er det greit å dempe med alkohol da? For mat må så mye til å det blir så jeg bruker så forferdelig masse penger på det..psykiateren synes visst det er greit jeg overspiser fordi jeg "tåler det" -legger ikke på meg.. men det er kjipt likevel.

Eller vil angsten bare forsvinner den å til slutt, når vi har bearbeidet alt sammen??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/53855-nerv%C3%B8sangst-plz-svar/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Z@pvir

Det er jo disse tinga vi sliter med mange her inne. Er visst dessverre ikke noe svar på alt.

Jeg trøstespiser heller en jeg bruker alkohol. SELV om jeg legger på meg. Mat kan brukes hele dagen, men alkohol om formiddagen feks gjør jo at en ikke kan fungere sosialt. Men et glass vin om kvelden er godt (også for virkningens (angstdempende) skyld). Skal forresten ta et nå!

Ha det bra!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...