Gå til innhold

Alle negere er jo kjempe muskelbunter


joachimpedersen

Anbefalte innlegg

joachimpedersen

På de som trener da selvfølgelig. Men det er jo mange som ikke trener noe særlig å har de kjempemusklene..

Boksere og sprintere da spesielt negere er jo helt forbløffende svære folk. Skikkelig digre muskler. Mens hvite har ikke så mye muskler i den grad som negere har...

Er anatomien annerledes på negere enn på hvite folk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel visse genetiske forskjeller - anatomien tror jeg forøvrig er den samme på fargede og hvite.. (nesa sitter mellom øynene og munnen osv.)

;-)

Hilsen petimeteret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amerikanere med afrikansk opphav er ofte muskuløse, kanskje fordi slavehandlere fikk bedre pris for muskuløse slaver. Afrikanere generellt er mer atletiske og tynne, og varier mer i kroppsbygningen enn europeere, ta feks buskmenn på 1,40 og høye nomader på over 1,80. Dette skyldest kanskje at afrika er rimelig stort kontinent og fordi det var der homo sapiens oppstod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei!

Ikke vet jeg, men det snakkes i alle fall om bedre gentisk utrustning i forhold til muskelmasse og fysisk ytelse.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er ein gjenomsnitts nordmann. For ca 20år sida kom ei i tak med ein diger neger nede i eit europeisk land. Sjølv om han hadde flotte musklar, blåbanka eg han forhaldsvis lett. Det er mange av desse flotte kroppane som berre er staffasje, trur no eg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel visse genetiske forskjeller - anatomien tror jeg forøvrig er den samme på fargede og hvite.. (nesa sitter mellom øynene og munnen osv.)

;-)

Hilsen petimeteret

Jeg mener å ha lest at den gjennomsnittlige afrikaner/afro-amerikaner (gjelder å være politisk korrekt!) har et litt høyere nivå av kropps-eget testosteron....både kvinner og menn. Angivelig er det derfor de også (mange) har så flotte og dype sangstemmer.

Sier....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vel seg også sånn at de aller fleste negere i USA kom til USA som slaver for "noen" år siden.

Da var det jo kun de største og sterkeste som overlevde, og slik har kun de sterkeste genene overlevd i generasjoner, så om alle forfedrene dine er store og sterke blir sansynligvis du også det.

Logisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløs

Heter det ikke negrer?

Hva er det for slags tull? Det er da et vanlig norsk ord, hvis du legger noe diskriminerende i det, så er det ditt problem.

Som sagt, sjekk linken som jeg skrev i forrige innlegg.

Der står det VELDIG mye om hvorfor neger er en utdatert og helt feil betegnelse på afrikanere. En afrikaner er fra Afrika, eller har afrikansk opprinnelse. Hvor i all verden finner du Negerland???

Hva kaller du folk fra Asia, Europa, Australia....????

Kina, Norge, India, England...???

Neger er en betegnelse som slaveeierne brukte på afrikanerne, og som gir veldig negative assosiasjoner.

Som sagt, sjekk linken og evt. les boka "Hvite løgner - om stereotype forestillinger av svarte"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, sjekk linken som jeg skrev i forrige innlegg.

Der står det VELDIG mye om hvorfor neger er en utdatert og helt feil betegnelse på afrikanere. En afrikaner er fra Afrika, eller har afrikansk opprinnelse. Hvor i all verden finner du Negerland???

Hva kaller du folk fra Asia, Europa, Australia....????

Kina, Norge, India, England...???

Neger er en betegnelse som slaveeierne brukte på afrikanerne, og som gir veldig negative assosiasjoner.

Som sagt, sjekk linken og evt. les boka "Hvite løgner - om stereotype forestillinger av svarte"

Neger er faktisk bare en praktisk måte å gi en forståelig betegnelse på et menneskes utseende. Man kan gjerne bruke betegnelsen amerikansk neger eller afrikansk neger. Eller norsk neger, for den saks skyld.

Hvis man bruker "farget" så kan jo det være både indere og andre raser, som har en mørkere hudfarge enn de som betegnes som hvite.... hvite mennesker er jo også farget?

Stevie Wonder er blind, av ren sarkasme så spurte han de rundt seg hvordan et menneske han nettopp hadde hilst på så ut....farget sa de, hvorpå han spurte: "Hvilken farge?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløs

Neger er faktisk bare en praktisk måte å gi en forståelig betegnelse på et menneskes utseende. Man kan gjerne bruke betegnelsen amerikansk neger eller afrikansk neger. Eller norsk neger, for den saks skyld.

Hvis man bruker "farget" så kan jo det være både indere og andre raser, som har en mørkere hudfarge enn de som betegnes som hvite.... hvite mennesker er jo også farget?

Stevie Wonder er blind, av ren sarkasme så spurte han de rundt seg hvordan et menneske han nettopp hadde hilst på så ut....farget sa de, hvorpå han spurte: "Hvilken farge?"

Praktisk og praktisk....

Her er et sitat fra en av våre friidrettsstjerner med afrikansk opprinnelse:

"«Hvis det at jeg har en hudfarge har så stor betydning, kan jeg ikke da bli beskrevet som svart eller det jeg egentlig er: En Afrikaner, fra Afrika. Ikke en «neger» fra «negerland» - for det finnes ikke. I alle fall ikke sist jeg sjekket globusen...»

Mange i Norge ønsker å kjempe mot rasisme, men blir ofte provosert når rasismen påpekes av svarte mennesker selv. Uvitenhet og arroganse utgjør dessverre fortsatt en stor del av mentaliteten i det norske samfunnet. Afrikan Youth In Norway bidrar her med viktig og tankevekkende informasjon. Les og lær!"

John Otim Ertzgaard

Sprinter

Og fra forordet til boka jeg nevnte:

"..."negeren " er ikke et menneske, men en forestilling, skapt av hvite. Han er forestillingen om den evige andre, den avvikende og mindreverdige.......Han er den primitive, skitne og latterlige som kan lures, utnyttes og undertrykkes...."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neger er faktisk bare en praktisk måte å gi en forståelig betegnelse på et menneskes utseende. Man kan gjerne bruke betegnelsen amerikansk neger eller afrikansk neger. Eller norsk neger, for den saks skyld.

Hvis man bruker "farget" så kan jo det være både indere og andre raser, som har en mørkere hudfarge enn de som betegnes som hvite.... hvite mennesker er jo også farget?

Stevie Wonder er blind, av ren sarkasme så spurte han de rundt seg hvordan et menneske han nettopp hadde hilst på så ut....farget sa de, hvorpå han spurte: "Hvilken farge?"

Tenk å være så til de grader på jordet i en sak!

Det er da ingenting som heter verken indianerland, eskimoland, issuitland, sameland eller hviteland, for den saks skyld....Think!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløs

Tenk å være så til de grader på jordet i en sak!

Det er da ingenting som heter verken indianerland, eskimoland, issuitland, sameland eller hviteland, for den saks skyld....Think!

Dette blir siste innlegg fra meg i denne saken.

Det eneste jeg ber deg om er at du iallefall tar en titt på den websida jeg tidligere skrev adressen på. Der får du litt bakgrunnsinformasjon mm. om afrikanere og det å kalle dem for negre.

Det har faktisk også noe med at betegnelsen -neger- ofte blir brukt veldig negativt. Det er en trend afrikansk ungdom ønsker å snu, nettopp ved å ta i bruk andre ord for å beskrive et menneske med afrikansk opprinnelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløs

Det er vel også forskjell på og si "neger" og "nigger"?

Neger er en allment ord, mens "nigger" har en negativ betydning.

Om du vil så kan du jo kalle de norske germanere. Ingen sier det er rasistisk.

Orker ikke gjenta meg selv, men atter en gang, her er adressen til en veldig opplysende og forklarende side:

http://www.afrikayouth.org/intro.html

Synes faktisk det er viktigere å respektere at afrikanerne ønsker å bli kalt afrikanere, enn å hele tiden skulle forsvare sin egen bruk av betegnelsen "neger".

Siste ord er sagt fra,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...