Gå til innhold

Angst & Johannesurt


Yoplait

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har panikkangst og sosial fobi og vil gjerne greie meg uten medisiner- Fikk Seroxat av legen - men valgte å forsøke Kira istede for. Syns det går sånn pase. Får ikke de srore panikkanfall - men er litt redd hele tiden og har angst i magen..men det går å leve med...

Men - sist jeg skulle kjøpe Kira var de utsolgt og jeg måtte få noen andre...Hybericum eller noe....

Er disse like gode?

Jeg er så redd for eventuelle bivirkninger - men siden jeg ikke fikk noen av Kira (bare luft i magen) kan jeg vel ikke vente noen andre av disse? Hovedstoffeter jo det samme...er det ikke?

Takknemmelig for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Kjære Yoplait.

Johannesurt er vanligvis trygg å bruke og det er kun som naturlegemiddel urten kan selges i Norge. Derfor kan du godt bruke et annet merke. Bivirkninger er sjeldne, derimot er det en rekke legemidler som man ikke bør kombinere med johannesurt bl.a. teofyllin, cyklosporin og digitoxin. Det tryggeste er derfor å bruke johannesurt alene.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...