Gå til innhold

Er dette depresjon? NHD

Anbefalte innlegg

Gjest prøver igjen

Kjæresten min sliter så for tiden.

Han har bestemt seg for å ta tak i sin noe vanskelige oppvekst, samt jobbe med seg selv i forhold til vårt forhold. Han og jeg har såret hverandre en del, men går stadig videre.

Han har "eksplodert" et par ganger i sinne.

I tillegg sier han følgende for tiden: Han savner meg, men vil være alene. Ønsker ikke besøk fra meg, men håper vi kan ses en gang i midten av juni.(!!??)

Han orker ikke se på tv, for lyden er så fæl.

Han forteller meg ti ganger om dagen hvor opp og ned han føler seg og hvor vondt han har det.Han klarer ikke helt sette ord på hva det er som gjør vondt.

Han sier ikke like ofte som før hvor gla han er i meg. Han er svært selvopptatt og når jeg sier at jeg har en litt trist dag, så gir han lite respons på det.

Han er ikke på jobb, men går nå to ganger i uken til psykolog.

Psykologen vet ikke at han har ADHD, og kjæresten min ønsker å gi blaffen i hele diagnosen.

Jeg vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til dette. De gangene vi snakkes, er det svært synd på ham, og han er veldig "sutrete".

Gutten er 30 år.

Dette går så utover meg, og jeg vet ikke ha jeg skal gjøre for å hjelpe heller.Han "ser" meg ikke....

Også har han i det siste fått en "ny" egenskap - nemlig å ikke innse egne feil, men bare mine...Tidligere har han kunnet be raskt om unskyldning og ta tak i det. Nå mener han at jeg har de største feilene i vårt forhold.

Vær så snill, noen, hva skal jeg gkøre med dette? Er han deprimert? Har folk med ADHD slike "perioder"?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/54224-er-dette-depresjon-nhd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest (ikke undertegnet)

Vil bare si har selv ADHD og han gjør en stor feil ved å ikke fortelle dette til psykologen. Jeg gjorde samme feilen, men fant fort ut at jeg ikke kunne få den hjelpen jeg trengte så lenge jeg ikke "ga henne hele meg selv". Når det gjelder de periodene du beskriver, så vet jeg ikke helt hva jeg skal si. jeg kan ha problemer med å innse egne feil i blant men hvem hakke det? Tror kanskje det kan være en blanding av sykdommen og noe annet Har du pratet med han om problemet? Kanskje det hjelper...............?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/54224-er-dette-depresjon-nhd/#findComment-220808
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Først: Det har ingen hensikt å gå til psykolog så lenge han lyver (holder tilbake viktige opplysninger som han må forstå har betydning for hans psyke)!

Dette _kan_ være en depresjon, men jeg vet ikke. Psykologen må kunne finne ut av det.

Til slutt noe jeg ikke har noe med: Er det verdt det?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/54224-er-dette-depresjon-nhd/#findComment-221953
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...