Gå til innhold

Huff,har en lten nedtur nå

Anbefalte innlegg

Gjest victoria

I dag var jeg i ganske fin form,men da kvelden hadde kommet,var jeg nedenfor.Gråt gjorde jeg også.Det var deilig å få gråtet litt,for da lettet jeg på trykket på disse vonde følelsene som sitter langt inne i meg.Gråt fordi jeg tenkte på det som skjedde i fjor sommer og gråt fordi den olabuksa jeg hadde lyst på i butikken var for liten.Faaen ta medisinene tenkte jeg.Grunnen til jeg tenkte på det var fordi jeg har gått opp 15kg etter at jeg begynte på tabletter.

Huff,er så fortvilet.Det er jo nesten ingen bukser i de butikkene som jeg er glad i som passer meg lengre.Jeg har bestemt meg.Jeg skal slanke meg og spørre behandleren om å slutte med medisiner.Kanskje jeg da går ned noen kg.Bare se på for eks.den buksa jeg hadde lyst på.Den var helt nede i str. 32, og det er jo ganske lite

Nei,jeg skjønner ikke hvorfor jeg klaget på at jeg var feit da jeg veide 55kg og hadde en BMI på 21.Jeg var jo tynn den gangen,men nå etter at jeg gikk opp disse kg,kan jeg synes at jeg er feit for det er jo sant.Min mor sier at jeg bør slanke meg.Så jeg har bestemt meg for det.Ikke mac.donaldsmat,ikke godteri osv...

Tanken på at dette gjør meg veldig nedenfor, og jeg hadde da en liten nedtur i dag med gråting som heldigvis ikke varte så lenge.Men det er jo også like greit å ha et følelsesliv i stedet for å få SSRI preparater som gjør som at jeg blir helt følelsesløs.Derfor ønsker jeg å slutte med Seroxaten som jeg går på.Altså slutte med den for å få et mer følelsesliv.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/54588-huffhar-en-lten-nedtur-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Z@pvir

Hvis du slutter bare fordi du ønsker å gå ned i vekt, tror jeg det ikke er så lurt. Jeg la også på meg av SSRI (mye mer enn deg), og det at en slutter på piller gjør ikke automatisk at en går ned igjen. Det må allikevel slankes bort. Så hvis du virkelig trenger pillene, burde du se det an litt!

Det med flatt følelsesliv derimot, det forsvinner når du slutter med pillene. Men du må jo være istand til å takle de følelsene som strømmer på også da. Det er ikke bare å slutte for å slutte, mener jeg. Men det har du vel snakket med behandleren om?

Egentlig er jeg imot piller i det store og hele. Men av og til må en visst resignere og putte i seg "dritten".

Selv er jeg pillefri nå og det er deilig. Men føler meg ikke HELT trygg på at det blir forever. Dessverre!

Hei vennen.

Leit å høre at du fortsatt har nedtur, jeg har det helt på samme måte om dagen, så jeg vet hva du går igjenom. Det hjelper å få ut litt følelser og gråte, og hvis du synes du takler det burde du be behandlern din om å kutte ut medisinene, kanskje det vil hjelpe deg, og da vil du nok gå ned i vekt igjen, med trening og å kutte ut godteri, men husk å kose deg litt i blandt da, ellers blir jo alt litt vel hardt. Ønsker deg lykke til, og håper du føler deg litt bedre snart.

Tenker på deg og er her for deg.

Koz fra Hege

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...