Gå til innhold

Forebygge depresjoner - ad ikke nok? NHD

Anbefalte innlegg

Gjest pi@-m@rtine

Går på Seroxat og Tolvon, som jeg syns har hjulpet bra. Likevel er jeg på ny deprimert, selv om den ikke er så "dyp" denne gangen. Fins det noen mulighet for at Lamictal kunne ha hjulpet , som et tillegg til de ad jeg tar nå?

Hadde et psykose-gjennombrudd for noen uker siden, etter en par mnd med hypomani. Ikke særlig positivt å oppleve det igjen! Blir så oppgitt over denne sykdommen! Er det noen som sitter inne med gode råd?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/54728-forebygge-depresjoner-ad-ikke-nok-nhd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Du har ikke den "vanlige", unipolare formen av depresjon.

Siden du har vært hypoman, har du en bipolar (II) lidelse. Din depresjon er det vi kaller en bipolar depresjon. For bipolare depresjoner er ikke AD alene tilstrekkelig og/eller korrekt behandling.

De med bipolare depresjoner skal ha nettopp det du nevner: Lamictal (eller noen andre tilsvarende medisiner). Ut fra det lille du skriver, vil jeg tro at Lamictal er førstevalg.

Har du vært psykotisk, skal du i tillegg ha en antipsykotisk medisin i minst et år.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...