Gå til innhold

Forelsket i psykiateren

Anbefalte innlegg

Gjest Unormal

Jeg tror jeg har blitt forelska i psykiateren min.... Skal til han i morra, og har tenkt i flere dager på hva jeg skal ha på meg og hvordan jeg skal sminke meg, hvordan jeg skal sitte/smile/si for å gjøre best inntrykk osv. Men det rare er at han ikke er hverken pen eller spesiellt hyggelig! Jeg liker ikke vedkommende noe særlig, men samtidig tror jeg at jeg er forelsket.... tenker mye på vedkomende, enda jeg selv syntes det er litt for teit... han er 46, jeg er 24. Skjønner ikke helt selv hva jeg tenner på, kanskje det at han viser litt ''omsorg''? Bør jeg si det til ham? Kan dette være dumt for terapien/behandlingen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/54782-forelsket-i-psykiateren/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Little Madam

Tror det er temmelig vanlig å bli forelsket/betatt av terapauten sin. Du trenger ikke føle deg unormal på noen måte. I en terapi situasjon der man prater om livet, følelsene sine blir møtet pasient - terapaut veldig "nært". Og slike følelser kan fort oppstå selv om man i utgangspunktet ikke tiltrekkes av terapauten...

Hvis du ønsker det kan du godt fortelle om dine følelser-forelskelse til psykiateren. Tror IKKE han vil bli overrasket da terapauter er temmelig klar over sånne følelser lett oppstår i terapi.

Gjest (ikke undertegnet)

Dette er helt vanlig i en terapi-situasjon. Du har vært inne på det selv, deilig å bli vist omsorg og få full oppmerksomhet om sine problemer. Tror det ofte går over av seg selv.

Har lest at det lønner seg å ta det opp i terapien, men det hadde ikke jeg fått meg til tror jeg. Da måtte jeg virkelig ha problemer med å fortsette terapien pga dette, og det var vel ikke problemet hos deg?

Annonse

• 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...