Gjest ilse Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Takker for tidligere svar. Vi er en familie som ikke helt skjønner hva som skjer med søsteren vår. Hun ble først innlagt pga selvmordsforsøk, etter ca en uke utskrevet for å så tvangsinnlegges. Denne diagnosen kom etter rimelig kort tid, og hun får av medisiner lamital, rherperdal, norisol og muligens lithium (kan ha stavet disse navnene feil) Hun har slitt med psyken i mange år, mener hun hadde kontakt med psykolog allerede på barneskolen. Hun har flere selvmordsforsøk bak seg, sist innleggelse var for ca 2 år siden. Da bare i 14 dager, og så henvist til dagbehandling etc. Noe som hun ikke følger opp, fordi hun aldri kommer overrens med fagpersonalet. Hun har ansvaret for ett barn, som nå er hos meg. Vår bekymring gjelder veldig mye barnet og. Hun er i jobb normalt, og har for første gang klart å beholde en jobb mer enn fire mnd. Hun har desverre en til/fra samboer som er voldelig og "meget" psykisk dominerende. Hun har en god støtte fra familien (søsken), men foreldre som helst vil bare se det positive i "samboeren" og gladelig overlater han ansvaret - slik at de slipper det selv. Hun har ikke støtteapparet (har fastlege) i kommunen, og jeg vet desverre ikke i hvilken grad hun har sykdomsinnsikt. Hun fikk en annen diagnose tidligere, men medisinen da tok hun bare til og fra. Hun erkjennner at hun har problemer, for så i neste øyeblikk ikke vil mer - til så å mene at alt er bra. Ved samtale med lege på sykehuset kunne han ikke si noe om hvor lenge hun ble innlagt. Hun selv mener at hun blir overført til en mer åpen avdeling til uken, mens samboeren ringte mine foreldre for å fortelle at hun kommer ut på fredag eller mandag. Noe vi ikke kan skjønne at kan skje bare en knapp uke etter en tvangsinnleggelse. Dette ble lang og rotete, men vi føler oss veldig hjelpesløse - og søker så mange svar. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/55021-flere-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-ang-manisk-depresiv-og-schizofren/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Jeg har et meget bra hefte beregnet på pårørende til kronisk syke med slike lidelser. Om du gir meg mailadressen din, kan jeg sende det over elektronisk. [email protected] 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/55021-flere-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-ang-manisk-depresiv-og-schizofren/#findComment-225580 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.