Gå til innhold

Jeg jogger...


Gjest Maeve

Anbefalte innlegg

I dag jogget jeg 4 km i rolig tempo (brukte ca 25 min.) og tøyde godt ut etterpå. Var ganske fornøyd med at jeg klarte å jogge hele veien og ikke gå. Lurer på hvor mange ganger i uka det lønner seg for meg å jogge for å oppnå god utholdenhet (klare 8 km på ca 40 min ellerno).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei!

Joggingen må i første omgang utvides med volum før du evt. setter opp tempoet. Når den ene treningen går veldig lett, korter du ned etterfølgende hvile med 1 dag. På denne måten øker du mykt volumet inntil du trener med ønsket frekvens, som kan være alt fra2,3 - 7 treningsdager i uka. Selv har jeg alltid brukt 3 eller 5 dager, men antall økter fungerer uansett; det som er viktig er å tilpasse innsatsen i forhold til treningens lengde og hyppighet.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...