Gå til innhold

slanking

Anbefalte innlegg

Gjest victoria

Brrr! Jeg fryser sånn. Sitter nede i kjelleren hos kjæresten min der hvor han har pcen, mens han sitter oppe og ser på tv. Har bare spist litt middag i dag og drukket brus. Hadde ikke lyst på mer mat. Nå har jeg bestemt meg. Jeg skal spørre behandleren min om å slutte med medisinene mine, fordi jeg ikke kommer meg opp om morgenen på jobb. Med andre ord jeg har problemer med å stå opp om morgenen.

Noe annet jeg har bestemt meg for,er å gå ned noen kg. Nå spiser jeg kun middag. kke orker jeg frokost og ikke orker jeg lunsj på jobben. Hvis jeg spiser flere måltider enn bare middag, føler jeg at jeg eser ut på alle områder. Får dessverre ikke ned mer mat enn det. Vil være tynn og perfekt. Ikke en feit slask slik som jeg er nå. Vil ikke spise mye. Vil heller droppe alt maten, men det er så irriterendes at jeg ikke har vilje til å gjøre det. Med andre ord jeg har svak vilje, men på en annen måte så har jeg en sterk vilje på visse områder.

Gikk hjem i dag fra jobben, fordi jeg ikke var i form. Har nemlig begynt å jobbe i 80% i stedet for 60%. Altså en halvannen time lengre jobbdager. Hadde ikke spist i dag. Da jeg skulle ta bussen hjem fra jobben, oppdaget jeg at veska mi lå i bilen til kjæresten min som var hjemme. Da bestemte jeg meg for å like gjerne å gå hjem til kjæresten min (er hos ham i denne uka for foreldrene hans er i syden) fra stedet hvor jeg jobber nå for tiden. Det er over 6 km lang spasertur. Gikk i raskt tempo for å forbrenne flest mulige kalorier. Da jeg hadde kommet halvveis,fikk jeg vondt i hodet. Likevel forsatte jeg å gå i samme tempo. Merket ikke noe mer før da jeg var hjemme hos ham,for da var jeg sliten i beina.

Må bare gå ned i vekt. Bli tynnere og leve et mer lykkelig liv. Vil ikke være så feit som jeg er. Mora mi maser stadig på at jeg må passe vekta så jeg ikke blir for feit. Det er det jeg prøver på, men faller for alle fristelser som mye mat og godteri. Vil helst droppe med å spise. Hater å spise mye mat. Stadig ser jeg meg i speilet og lurer på hvor jeg skal bli tynnere. Jeg blir tynnere, men ikke med de medisinene jeg går på. De gir meg bare vektøkning som uheldigvis er som bivirkning på disse tablettene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/55364-slanking/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Derek

jo da, men du er på feil forum, kanskje prøve en annen for spiseforstyrrelse?

åhhh nesten glemte, det er stengt.

beklager, men ditt innlegg høres helt teit ut, du bare prater om kalorier, om du har anoreksi eller bulimi, syns at forum for psykiatri er ikke det riktig stedet for å få høre om slanking hele tiden, husk at det finnes andre folk her som slittet eller sliter med spiseproblemer og de vil prøve å ungå å høre slik ting du beskrive, som bare gjør at man får lyst til å slanke seg enda mer!

klem og koz,

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/55364-slanking/#findComment-227430
Del på andre sider

Gjest shit happens

jo da, men du er på feil forum, kanskje prøve en annen for spiseforstyrrelse?

åhhh nesten glemte, det er stengt.

beklager, men ditt innlegg høres helt teit ut, du bare prater om kalorier, om du har anoreksi eller bulimi, syns at forum for psykiatri er ikke det riktig stedet for å få høre om slanking hele tiden, husk at det finnes andre folk her som slittet eller sliter med spiseproblemer og de vil prøve å ungå å høre slik ting du beskrive, som bare gjør at man får lyst til å slanke seg enda mer!

klem og koz,

enig at en ikke behøver utbrodere spisevanene sine i det vide og breie, men hvor fanden skal en få av seg frustrasjonene sine hvis ikke på psyk. forumet her? Forum for sf er lagt ned. Men ellers så finnes det et utmerket forum for sf hos Lommelegen som er relativt aktivt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/55364-slanking/#findComment-227437
Del på andre sider

Gjest Derek

enig at en ikke behøver utbrodere spisevanene sine i det vide og breie, men hvor fanden skal en få av seg frustrasjonene sine hvis ikke på psyk. forumet her? Forum for sf er lagt ned. Men ellers så finnes det et utmerket forum for sf hos Lommelegen som er relativt aktivt.

jo det har du rett i!

det er bare at.. hvis man har lyder av en spiseforstyrrelse, kunne godt snakke om andre tankene enn å prate bare om slanking, fordi det er ikke slanking og vekt som er hoved problemet. Mat er bare en 'verktøy' som en finne for å dempe sine redsler. Det viktigst ting ville hadde vært å fokusere på følelser:

av å ikke strekker til, depresjon, angst, lav selvfølelse, dårlig selvbildet etc

Det ville hadde vært mer nyttig å prate om det her på forum for psykiatri, enn selv slanking og kalorier. Eller å være mer tydelig om det selv man spør om.

Nå skjønner jeg hvorfor spiseforstyrrelse forum er nedlagt, det er jo helt synsykt å lese slik ting hele tiden, ting som er bare fasader til mer seriøs problemet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/55364-slanking/#findComment-227452
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...