Gå til innhold

NHD !Er det lurt ? Eller ......

Anbefalte innlegg

Gjest (ikke undertegnet)

Opplevde overgrep da jeg var liten av en nær familiemedlem.....

Nå vil jeg advare hans barn som nå er voksne.....De blir snart fedre selv......

Jeg makter ikke møte dem ansikt til ansikt.

Kan jeg sende brev ?Jeg er redd deres reaksjon når de får vite det......

Skal ogsåskrive brev til HAN son gjorde det og konfrontere han......

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/55413-nhd-er-det-lurt-eller/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Vanskelig spørsmål.

Det finnes noen få som har gjort "milde engangsovergrep", og som aldri gjør det igjen.

De fleste har gjentatt sine overgrep flere ganger vanligvis med økende alvorlighet. Disse har en ekstrem tilbøyelighet til å gjøre det igjen.

Det vil sikkert være vanskelig for deg om du får vite at det har skjedd igjen, og du ikke har advart.

Lurt er det sikkert, men steintøfft blir det ofte. Har du noen som kan støtte deg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/55413-nhd-er-det-lurt-eller/#findComment-229291
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

Vanskelig spørsmål.

Det finnes noen få som har gjort "milde engangsovergrep", og som aldri gjør det igjen.

De fleste har gjentatt sine overgrep flere ganger vanligvis med økende alvorlighet. Disse har en ekstrem tilbøyelighet til å gjøre det igjen.

Det vil sikkert være vanskelig for deg om du får vite at det har skjedd igjen, og du ikke har advart.

Lurt er det sikkert, men steintøfft blir det ofte. Har du noen som kan støtte deg?

Det er to jenter til han drev overgrep på da jeg var barn.To jenter jeg er tante til. Vi har snakket litt om det, men de vil ikke " rote det til".

Selv orker jeg ikke lenger gå å tenke på at det kan skje igjen, at han kan føre sine syke handlinger videre inn i generasjoner !

Jeg er fullstendig knust, orker snart ikke mer, men jeg MÅ.

Nei jeg har ingen å snakke med, har aldri nevnt dette for noen.

Brevene er ferdig skrevet.Det er bare å poste dem.Oså vil jeg bort.Men det kan jeg ikke. Han bor bare 5 min fra meg og jeg er livredd for hva han kan finne på når han får brevet......

Jeg vet at jeg kan rasere hele familien,men hva hvis det skjer igjen ?Hvordan KAN jeg vite og hvordan kan jeg ta sjangsen ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/55413-nhd-er-det-lurt-eller/#findComment-229466
Del på andre sider

Det er to jenter til han drev overgrep på da jeg var barn.To jenter jeg er tante til. Vi har snakket litt om det, men de vil ikke " rote det til".

Selv orker jeg ikke lenger gå å tenke på at det kan skje igjen, at han kan føre sine syke handlinger videre inn i generasjoner !

Brevene er ferdig skrevet.Det er bare å poste dem.Oså vil jeg bort.Men det kan jeg ikke. Han bor bare 5 min fra meg og jeg er livredd for hva han kan finne på når han får brevet......

Jeg vet at jeg kan rasere hele familien,men hva hvis det skjer igjen ?Hvordan KAN jeg vite og hvordan kan jeg ta sjangsen ?

Hadde dette handlet om bestefaren til en av mine unger, hadde jeg vært deg evig takknemlig om du sendte disse brevene.

Lykke til, hva du enn velger.! :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/55413-nhd-er-det-lurt-eller/#findComment-229471
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Er sikker på at det er viktig at du får gjort dette.

Men kan du vente til du har skikkelig ryggdekning? Du må skaffe deg støtte, både fysisk og moralsk, og du bør ha noen å snakke med. Denne støtten bør være der _før_ du legger brevene i postkassen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/55413-nhd-er-det-lurt-eller/#findComment-230827
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...